Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

שלב הסיכומים

אליצור אשקלון חוגגת הישארות בליגת העל וב"אשקלון-NEWS" מסכמים מי המצטיין? המאכזב? המפתיע? מהי השערורייה של העונה? ומהם המחדלים? - פרויקט ענק

קבוצת הכדורסל של אליצור אשקלון רשמה ביום שני השבוע, בניצחון הביתי על ראשון לציון הישג מרשים בכך שהצליחה להישאר עונה נוספת בליגת העל.

אבל בין כל החגיגות וקרנבל ההישארות, ראשי, שחקני ואוהדי אליצור אשקלון היו מוכנים בשקט למחוק ולוותר על עונת המשחקים2007 ולהסיר אותה מארכיון המועדון.

בעונתם הראשונה של הבעלים ידידיה רפפורט ואברהם פלדה, למדו השניים לא מעט דברים על העיר אשקלון, על תושביה, עסקניה והפוליטיקאים שיושבים בקומה הרביעית בבניין העירייה.

אם היו יודעים את התמונה בטרם רכשו את הקבוצה, ספק אם היו נכנסים להרפתקה שנקראת אליצור אשקלון.

לא מעט טעויות, המשתייכות דווקא לצד הניהולי ולצמד הרוכשים שלא נותר נקי וכתם הירידה, כמו הצלחת ההישרדות היתה מוענקת בראש ובראשונה לשניים שעומדים בראש הקבוצה

העדר אנשי שיווק, העדר מנכ"ל לקבוצה, וההיתעלמות הטוטאלית ממחלקת דוברות ויחסי ציבור שתשמש ככלי להעברת מידע בין קהל האוהדים לראשי הקבוצה, הם רק חלק מהליקויים שליוו את העונה האחרונה, ועליהם אמורים רפפורט ופלדה לתת את הדעת בעונה הבאה.

רגע אחרי שכתמי ההשמפניהנדבקו לגופיות המשחקוממש עם אחרון החוגגים בחדרי ההלבשה, בחרנו ב"אשקלון-NEWS" לערוך פרויקט ענקולסכם את העונה שהיתה.

ליקטנו את האירועים שליוו את קבוצת הכדורסל של אליצור אשקלון, מאז פתיחת העונה ועד לסיומה. אספנו וריכזנו את כל מה שבמועדון הכחול לא היו רוצים לזכור, או שמא היו מעדיפיםלשכוח. תבלו.

המצטיין: מרכוס האטן
אין ספק שאת תואר מצטיין העונה באליצור אשקלון קטף הזר המצוין מרכוס האטן. מלך הסלים של ליגת העל אשתקד שהגיע העונה לאשקלון , הוכיח שבלעדיו גורלה של אליצור אשקלון בליגת העל היה נחתך לפני כמה מחזורים. הנקודות החשובות שלו, האחריות בקליעות והמנהיגות על הפרקט, סימנו את האטן בעיני כל, לדבר הכי טוב שהתרחש העונה בהיכל הספורט באשקלון.

הפתעה: מושון יעקוסי
לא הרבה אוהדים מאשקלון שמעו את השם מושון יעקוסי. כשהשחקן הגבוה נחת בקבוצה הכחולה של רפפורט ופלדה, לא מעט הרימו גבה ופקפקו בהחלטתו של המאמן דאז רוני בוסני להחתימו.
יעקוסי הוכיח לכל הספקנים, כי העונה הנוכחית באליצור אשקלון הפכה אותו לשחקן הכי חשוב בקבוצה (אחרי האטן). הצטיינותו על הפרקט לא נעלמה מעיניה של מאמני נבחרת ישראל בכדורסל, שהעניקו ליעקוסי זימון לנבחרת והשתתפות בטורניר שנערך בהולנד.
יעקוסי עם לב ענק, מקדיש המון הקרבה במשחקים בהם הוא שותף. חוצמזה, הפך יעקוסי ללהיט התורן בקרב אוהדי הקבוצה, שלמדו להרעיף אהבה ועידוד לזה שמעניק את מלא אהבתו לסמל ולמועדון הכחול.

המאכזב: אור איתן
הכדורסלן שגדל בהפועל עפולה, עבר את כל הנבחרות הצעירות של ישראל, עשה את הפריצה הגדולה שלו בקרית אתא והגיע בקול תרועה לאליצור אשקלון אחרי עונה מדהימה עם גיא גודס וראשון לציון. באשקלוןלא סיפק איתן במהלך כל העונה את הסחורה ולא הביא את התפוקה שכולם ציפו לה. במשחק על ההישארות בליגה, דווקא מול ראשל"צ, התפוצץ איתן על המגרש והראה לכולם את הפוטנציאל הטמון בו. את העובדה ש 2007 הייתה עונה מאכזבת מצדו , גם אור איתן יודע, לאחר שאמר מיד לאחר הניצחון האחרון על ראשל"צ: " סוף סוף אני יכול להגיד השנה שהתפוצצתי".

המשחק: בבית מול הפועל ירושלים
6 הארכות 5 נקודות 4 רבעים 3 שעות 2 קבוצות 1 משחק ענק. אליצור אשקלון מפסידה בחול המועד פסח להפועל ירושלים ומגדירה מחדש את המושג אגדה. אינסוף מילים כבר נכתבו על המשחק ההיסטורי, אז כל מילה נוספת רק תקלקל.

הפציעה: אליס מיילס
במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל בין ראשון-לציון לאליצור אשקלון (כן כן, שוב מול ראשל"צ) הזר אליס מיילס, הסנטר של אשקלון, נפצע דקה לאחר פתיחת הרבע האחרון של המשחק, לאחר שניסה לבצע עבירה ונחת בצורה לא טובה על הרגל. כתוצאה מהנפילה נפגע מיילס בברכו, הוצא מהמגרש על אלונקה ופונה באמבולנס לבית החולים. במהלך אותו הלילה עבר מיילס בדיקות בבית החולים שם אובחן קרע ברצועות הברך וכן שבר בפיקה. אכן מכה קשה.

הכישלון: בחירת הזרים
טאנג המילטון, טים ג"יימס, אנדריי פטרסון, מיירון אלן, נייט וויליאמס , דימרקו ג"ונסון, ריקרדו מרש, אליס מייליס, מיליאן בוצ"קה וזו רק רשימה חלקית של הזרים שנחתו העונה באליצור אשקלון. אין ספק שאם ישנה חוליה חלשה העונה היא ללא ספק בבחירת הזרים.

הפרידה: אבי ידידי
20.12.06 אליצור אשקלון נפרדת באופן לא רשמי מאבי ידידי, האיש הכי יקר במערכת.
תחילתה של המיני פרשייה התרחשה, מיד עם שריקת הסיום למשחק הביתי מול נהריה בסיבוב הראשון של העונה, כאשר אבי ידידי, מנהל הקבוצה, התפנה לעמוד לעזרתם של העיתונאים המעבירים חומרים דרך חדר התקשורת, ונדהם לגלות ששאר שחקני הקבוצה שלו יצאו לארוחת ניצחון בלעדיו.

המינוי: יוסי כהן
רגע אחרי שאוהדי הקבוצה מסרבים לעכל את הסתלקותו של המנהל האלמותי אבי ידידי, קבוצת הכדורסל של אליצור אשקלון ממנה במפתיע, לתפקיד מנהל הקבוצה את יוסי כהן, יו"ר חוג האוהדים "הגל הכחול".
כהן, קיבל את הצעתם של הבעלים ידידיה רפפורט ואברהם פלדה והסכים לשמש כמנהל הקבוצה בשכר.

השערורייה: בוסני וסל הכביסה
ההפסד הביתי 76-74 של אליצור אשקלון לראשון לציון, הוציא קיטור מצטבר של עצבים בעיקר מצדו של מאמן הקבוצה רוני בוסני.
דקות לאחר סיום המשחק, לאחר שחניכיו ירדו מהפרקט, הגיע בוסני לחדר ההלבשה, כשהוא רגוז וכעוס בלשון המעטה.

מיד בכניסה לחדר ההלבשה העיף בוסני את כל מה שעמד בדרכו תוך כדי שהוא נוזף בשחקניו.
לשיא הדרמה הגיע המאמן כאשר הוא העיף את סל הכביסה על שחקניו והחל לצעוק, להשתולל ולגעור בעיקר לעברם של השחקנים הזרים שקיבלו מבוסני מקלחת קרה של צעקות באנגלית.

הפרסום הבלעדי באתר "אשקלון-NEWS" אודות ההתרחשות המביכה שאירעה בחדר ההלבשה של קבוצת הכדורסל של אליצור אשקלון, מיד בתום משחק ההפסד הביתי למכבי ראשל"צ, עוררה הדים רבים בקרב אנשי המערכת של המועדון, בקרב הצוות המקצועי, בקרב התקשורת המקומית ובעיקר בקרב הקהל האשקלוני.השלכת סל הכביסה מצדו של המאמן על השחקנים והשתלחותו בעיקר על הזרים, יצרה מתיחות גדולה בקרב שחקני הקבוצה מאז פרסום הידיעה. "השחקנים בוחנים אחד את השני ומנסים לעלות על השחקן שהדליף" אמר שחקן בקבוצה והוסיף "יש המון מתח בין השחקנים, כולם לפתע הפכו לחשודים פוטנציאלים, המצב ממש לא נעים. אנחנו נעלה על מי שהדליף ואנחנו נדאג גם שהוא לא יהיה בקבוצה. אין ספק שמדובר בהדלפה של מישהו שנכח בחדר ההלבשה, אחרת אין הסבר מאין הדברים האלה הגיעו ל"אשקלון-NEWS" ותוארו באופן מדיוק". סיכם אותו שחקן. מספר שבועות לאחר פרסום הדברים, פוטר המאמן רוני בוסני מתפקידו ובמקומו נחת באשקלון המאמן חנוך מינץ.

הפרשה: פלדה נגד סוכר
אליצור אשקלון מפסידה בביתה על חודו של סל , לעפולה גלבוע, ומציתה מבערי עצבים אצל הצוות האשקלוני.
מיד בתום המשחק, ניגש הבעלים של אליצור אשקלון, אברהם פלדה יחד עם בנו,עוזר המאמן עידן פלדה, לתחנת משטרת אשקלון והגיש תלונה כנגד אבי סוכר, כדורסלן עפולה/גלבווע.
העילה לתלונה אותה הגיש פלדה, נבעה מכך שטען כי בצאתו מהיכל הספורט, לכיוון רכבו, איים עליו הכדורסלן בצורה מילולית ביחד עם משפחתו שנכחה לצדו.
כשלוש דקות, לאחר שפלדה מגיש את תלונה בחדרו של החוקר התורן, בתחנת משטרת אשקלון, מגיח אבי סוכר, יחד עם אחיו והוריו ומבקש להגיש תלונה כנגד אברהם פלדה. העילה לתלונתו של סוכר: "אברהם פלדה, ניסה לדרוס את אבא שלי עם הרכב". טען השחקן בקול רם.
מערכת ההשמצות לא פסקה גם במסדרונות המשטרה, ודיאלוג קולני ובוטה נערך בין הצדדים לעיני ולאוזני כל. לאחר שנלקחו עדויותיהן של השניים, נדרשו הצדדים להמתין דקות ארוכות על כורסאות ההמתנה, מחוץ לחדר החקירות, ולאחר מכן שוחררו שני המתלוננים בחזרה לביתם. אכן בושה גדולה.

התקווה: תואר ראשון
גביע ווינר, מישהו זוכר שאליצור אשקלון בתאריך 19.10.2006, פתחה את העונה הנוכחית עם תואר ראשון למועדון ועם המון תקווה להמשך. מה שבא אחרי זה מומלץ לשכוח ומהר.

הייאוש: טלפון לארקדי
14.11.06 בעיצומו של שסע עצום בין אוהדי אליצור אשקלון לבעלים החדשים של הקבוצה, מחליטים כמה צעירים מחוג האוהדים של אליצור אשקלון ליוזם מהלך ומתקשרים למיליארדר ארקדי גאידמק בכדי שיקנה אותם. גאידמק עדיין בממתינה.

המחדל: האזכרה לבוייד
מאז ה- 12.4.03, בשעה 2:35 לפנות בוקר אותו הרגע בו נהרג בתאונת דרכים קטלנית לאחר שהתנגש ברכב שנסע כיוון התנועה, עורכים אוהדי הקבוצה לכבודו של דראט בוייד טקס אזכרה מרגש.
בטכס שנערך השה לציון 4 שנים למותו, נכחו כ 30 אנשים בינהם יעקב וקנין, יו"ר הקבוצה דאז, איציק אבישר - מאמנה של אליצור אשקלון בתקופתו של בוייד, אורי שקד, אוהדים ומוקירי זכרו.
השערורייה של הערב נבעה בעקבות חסרונם הבולט של הבעלים או מישהו מאנשי הסגל המקצועי של הקבוצה הבוגרת. רפפורט נימק את היעדרותו "מישהו דאג לא להזמין אותי".

הקהל: מספיק בקושי

אי אפשר לומר על הקהל של אליצור אשקלון שזו אחת העונות שהוא היה במיטבו. כנראה הקרע העמוק בתחילת העונה עם הנהלת הקבוצה וביחוד לאור היכולת הדלה, שהפגינו השחקנים ברוב שלבי העונה, גרמו גם לאחרוני האוהדים ה"שרופים" להדיר רגליהם מהיכל הספורט.
לא מעט משחקי בית, שוחקו באשקלון העונה, כאשר כמות הצופים ביציע, הזכירה את הכמות שנכחה בטורניר הסייף שנערך באותו מקום, שנה קודם לכן.
אלמלא המשחק האחרון, אליו הגיעו אלפי צופים ועודדו נון-סטופ, הקהל האשקלוני היה מקבל מינוס גדול על עונת 2007. אבל חגיגות ההישרדות מול ראשון לציון, החזירו במעט את כבודם של אוהדי אליצור, והחדירו תקוות חדשות לראשי הקבוצה, בכל הנוגע לטיפוחם ולשימורם של האוהדים הנפלאים האלו , לשנים הבאות.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות