Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
שמעוני. הגיב בסיפוק לכתב האישום נגדו.

הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום לראש עיריית אשקלון

הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי היא שוקלת להגיש כתב אישום חמור נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, בכפוף לשימוע. שמעוני הגיב בסיפוק להחלטה

הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי היא שוקלת להגיש כתב אישום חמור נגד איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, בכפוף לשימוע.

לשמעוני ולאחיו עופר - ולמספר חשודים נוספים - מיוחסות עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון.

עם זאת, בפרקליטות לא קיבלו את המלצת המשטרה להאשים את שמעוני בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה: האישומים נוגעים רק לעבירות הכלכליות שביצע לכאורה על מנת לשלם "דמי שתיקה" למתלוננות בעוד סעיף עבירות המין נמחק.

שמעוני הגיב בסיפוק להחלטה: "אני שבע רצון מהעובדה כי כבר בשלב כה מוקדם הוסרה העננה בכל הקשור לחשדות בעבירות מין ולא נותר מהן דבר. זוהי בשורה משמעותית וחיובית. יחד עם זאת, לפנינו התמודדות נוספת ואנו מתמודדים עמה ברצינות ובכובד ראש. אני מקווה ומאמין שבסופה נוכל לשכנע את הפרקליטות גם בשלב המאוחר יותר, של השימוע, להוריד מעל הפרק את יתר החשדות ואם לא נצליח בכך, כפי שהצלחנו עד כה, נעשה זאת בבית המשפט".

התיק נגד שמעוני נחקר על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המסים.

במשטרה שבו והדגישו היום כי התגבשה תשתית ראייתית נגד שמעוני לשני מקרים של בעילה אסורה בהסכמה, לקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, שיבוש חקירה ואיסור הלבנת הון - אך הודעת הפרקליטות לא ציינה את סעיפי האישום בגין עבירות מין.

עוד ציינו בפרקליטות כי שמעוני חתם על הסכמי פיצוי עם נשים שעבדו תחתיו וטענו לפגיעה מינית מצידו.

"בכדי לממן הוצאות אלו פנה שמעוני למקורביו, ואלו פעלו לגיוס הכספים ממקורות שונים. בידיעת שמעוני, גייסו המקורבים כספים מיזמים וקבלנים שונים הפעילים בעיר אשקלון, ולעיתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלו", נכתב בהודעה.

"בין היתר הועברו לשמעוני כספי שוחד בסך של 366,000 שקלים באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו, אשר בפועל כמעט לא עסק בתיווך אלא שימש למטרה זו של העברת כספים לטובת שמעוני, במסווה של תמורה עבור עסקאות תיווך מאת איש עסקים".

בנוסף טוענים בפרקליטות כי הועברו לשמעוני כספי שוחד מאנשי עסקים אחרים הפועלים בעיר אשקלון או בעלי אינטרסים כלכליים בעיר, בשווי של כ-170,000 שקלים.

בנוסף, מקורבו של שמעוני פעל להשיג בעלות באמצעי תקשורת מקומיים בעיר אשקלון על מנת שאלו יסקרו באופן אוהד את פעילות שמעוני והעירייה.

בתמורה להעברות כספים אלה, שמעוני פעל לקידום האינטרסים של נותני השוחד באשקלון: הכספים שימשו את שמעוני כחלק מתשלום הסכמי הפיצוי. בנוסף לכספים אלו, קיבל שמעוני לידיו סך של כ- 500,000 שקלים ממקורות לא ידועים, אשר נאספו על ידי אחד החשודים.

במשטרה קראו להעמיד לדין חשודים נוספים בפרשה: "לתפיסתנו התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות שוחד והלבנת הון על ידי שישה חשודים נוספים - מנכ"ל העירייה חיים סופר, שני מקורבים לראש העיר, שני קבלנים ויזם". עם זאת, לדבריהם לא התגבשה תשתית ראייתית בגין קשרים שקיים שמעוני עם נשים שעבדו תחתיו. בשני מקרים בהם נחקר שמעוני בחשד לביצוע עבירות מין גובשה תשתית ראייתית לכאורה להפרת אמונים - אך חלה התיישנות על העבירות לכאורה.

בחודש מאי הורשה שמעוני לשוב לעבודתו בעירייה בתנאים מגבילים: בתי המשפט בלוד קבע כי שמעוני לא יעסוק בנושאי תכנון ובניה, לא יכהן כחבר בוועדות אקזקוטיביות של מועצת העיר, לא יכהן בכל תפקיד בתאגידים העירוניים, לא יעסוק בנושאי התחייבויות והתקשרויות של הרשות המקומית, לא יפעיל כל סמכות בנושאי כוח אדם ולא יכהן כחבר בכל מוסד שהוא כראש הרשות למעט מועצת העיר.

בחודש אפריל הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי "התגבשו די ראיות שיאפשרו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע" נגד ראש עיריית אשקלון.

שמעוני נחקר בחודשים האחרונים בחשד לביצוע עבירות מין בכמה נשים ובהן גם עובדות עירייה.

המשטרה טוענת כי שמעוני ניסה לשלם דמי שתיקה למספר עובדות במועצת העיר ולנשים נוספות, על מנת שלא יתלוננו ולא יעידו על עבירות מין שביצע, בהן גם מעשה אונס. מהחקירה עולה כי בין המותקפות גם נשים שלא עבדו בעירייה, אך נזקקו לשירותים מסוימים מהרשות המקומית.

על פי החשד, דמי התשלום הועברו למתלוננות מקבלן בנייה, ששמעוני קידם מיזמים שלו בעיר. בידי המשטרה שורה של ראיות נגד שמעוני, בהן גם האזנות ומסמכים אחרים שמבססים את החשד לעבירת השוחד.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות