Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שלישי ה-23.04.24 ט"ו ניסן ה'תשפ"ד
תלמידי מקיף ה

אשקלון: מציינים את יום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים 2016, התקיים היום (שלישי), ברחבי אשקלון. עשרות מחוות קטנות כגדולות הציפו את היום המיוחד, שנדמה כי אנו זקוקים לציינו יותר

יום המעשים הטובים לשנת 2016, מתקיים היום (שלישי) ברחבי הארץ.

כמידי שנה, העיר אשקלון לוקחת חלק משמעותי בפעילויות יום המעשים הטובים, למען אוכלוסיות שונות.

בשנה שעברה, השתתפו אלפי מתנדבים בצביעת בניינים, טיפוח גינות, סיוע לקשישים, פעילויות עם ניצולי שואה, תרומות דם ושיער ואימוץ כלבים.

מ"מ ראש העיר, תומר גלאם, אמר לקראת יום המעשים הטובים: "גם השנה אשקלון תוביל את יום המעשים הטובים ולכן אנו מתחילים בהכנה כבר מעכשיו. השאיפה שלנו לקיים ביום זה אירוע שיא מרכזי שיכלול הופעות, דוכנים ועמותות שובות שירכזו מספר גדול יותר של מתנדבים. בשל הסמיכות של יום זה לפורים נקיים פעילויות בסימן החג כמו יריד תחפושות ושוק 'קח-תן'. לא בכדי זכינו בתואר קהילה מתנדבת ובכוונתנו להוכיח זאת שוב, גם השנה".

במסגרת יום המעשים הטובים, יצאו עובדי המרכז הרפואי ברזילי, למיתר כדי לעשות טוב על הלב לנוער בסיכון!

מיתר הוא מרכז תומך רב-תחומי השואף להחזיר נוער שנשר או שנמצא בסכנת נשירה מבי"ס למערכת הנורמטיבית


מקיף ה דרכא בניהולה של דליה רחמים, הקים פרוייקט 'טובים ומיטיבים' המחנך לערך כדרך.

במסגרת התוכנית להתפתחות אישית כיתה יא 5 בשיתוף עם מועצת התלמידים של בית הספר קדמה את יום המעשים הטובים בבית הספר, הובילה אותו ודאגה להרחיב את מעגל העשייה החברתית-קהילתי בקרב בני נוער.

ליום זה קדם שבוע של מסע הסברה ופרסום, הגברת המודעות לעזרה ונתינה, שיעורי מחנך ואיסוף מצרכי מזון, פרטי לבוש ומשחקי קופסא המיועדים למשפחות נזקקות באשקלון.

ביום השיא השתתפו תלמידי בית הספר, תומכי חינוך, צוות בית הספר וכיתת הגמלאים.

באווירת הפנינג נחשפו התלמידים לדוכנים כגון: גמ'ח, אקי'ם, התרמת דם, תרומת שיער לזכרון מנחם, סיירת בעלי חיים הסברה והרשמה, טובים ואופים, טעם של פעם- מאכלים שהוכנו על ידי כיתת הגמלאים וכן מכירת אוכל לטובת פעילויות ערכיות לקהילה מטעם המועצה.


במקיף ד' יצאו התלמידים לנקות את חצרות ולגזום את הצמחייה עבור אוכלוסיית כבדי השמיעה.

מרכז בריאות הילד ומרכז האישה של שירותי בריאות כללית באשקלון, יצאו יחד, הצוות והמנהלות מזל, דינה, אילנה וסמדר לבית ספר לילדים לצרכים מיוחדים, כדי לעשות קצת טוב לילדים.

הצוות הביאו משחקים, שתילים ואוכל בריא והילדים בפעילות משותפת הכינו שיפודי ירקות, אותם הם אכלו בהנאה מרובה.

בבית הספר אמי"ת טכנולוגי, החליטו להביא את יום המעשים הטובים לתוך ביה"ס, תלמידים ומורי המגמות השונות בבית הספר, הכינו יום פעילות לחניכי אקי"ם, הבוגרים שבהם.

בבוקר הגיעו החניכים והחלו לעבור בתחנות פנאי שונות, במספרה זכו לפינוק וטיפוח, במגמת הבישול זכו לסדנת שף, במגמת המחשבים זכו לעצב ברכה מקורית ובסדנת האומנות זכו להכין פרטי נוי מחרוזים.

בתום הפעילות במגמות הם התכנסו באולם, שם צפו בריקוד אתיופי מסורתי שארגן אחד התלמידים שנמצא בחוג ריקוד הקיים באשקלון, ולאחר מכן, תלמידי ביה"ס הרקידו את החניכים בהרקדה פורימית, האווירה הייתה מרגשת, התלמידים כיוונו את החניכים, דאגו להם, העניקו להם אהבה ועטפו אותם בחיוך.

"אני רוצה להודות לחניכי אקי"ם," אמר מנהל ביה"ס יצחק אברג'ל והוסיף, "אני מודה לכם שאתם נותנים לנו את הזכות לתת לכם, כי יותר משאנו נותנים, אנו מקבלים." סיכם אברג'יל,

עוד בין היוזמות שהתרחשו היום: נטיעת עצים בבית הספר 'מעיין שרה' על ידי התלמידים במקום וכ-600 ילדי גנים.

שיפוץ תחנת מגן דוד אדום באשקלון על ידי חיילי מפקדת זרועות היבשה (מז"י) ועובדי מינהל תפעול, מחלקות אחזקה ושפ"ע.

שיפוץ מועדון אקי"ם בשכונת שמשון על ידי חברת 'קרלסברג'.

יצירת משחקי רצפה ב-13 גני ילדים בשיתוף פורום ההורים העירוני.

שיפוץ בית חם לנערות בשכונת שמשון על ידי עובדי בית החולים 'ברזילי' וגינון ופיתוח סביבתי במקום על ידי עובדי מחלקת אחזקה במינהל תפעול.

מ"מ ראש העיר, אפי מור, שלקח חלק ביום חשוב זה אמר: "יום מעשים טובים הינו יום המאפשר לנו לחשוף חלק מן 'המעשים הטובים' שהקהילה באשקלון עושה כדבר שבשגרה. אשקלון מחזיקה בתואר העיר המתנדבת של ישראל בזכות המתנדבים הנפלאים שבה, שרואים בתרומה לקהילה - תרומה מבורכת לעצמם".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות