Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
עו"ד ירון לונדון. סניגורו של איתמר שמעוני.

ראיון עורך דינו של שמעוני: "אין ראיות שיולידו כתב אישום"

עו"ד ירון לונדון, פרקליטו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מתייחס למעצר, לחקירות, לימים שעברו על מרשו ולימים שיבואו: "הוא ישוב להנהגה"

אין שם דרמה גדולה, או ראיות שיולידו כתב אישום - אני סקפטי

שבועות לא פשוטים עוברים על תושבי אשקלון, מאז אותו בוקר יום שלישי, ה-5/1/2016, כאשר התעוררו לידיעה בדבר מעצרו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני.

שמעוני, כך "הפציצו" כותרות המבזקים, נחשד כי ביצע עבירות מין ואונס במספר נשים שעבדו תחת מרותו ועל מנת שלא יתלוננו נגדו, חתם עימן על "הסכם שתיקה" אשר מומן בעיקר מכספי שוחד שנתנו קבלנים ויזימים בעלי אינטרסים בעיר אשקלון.

חשדות חמורים בדבר אינוס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה, הטרדה מינית, לקיחת שוחד, מתן שוחד, תיווך לשוחד, שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, היו עיקרי תיק החקירה כנגד ראש העיריה ונדמה כי רעידת האדמה הזו, תביא להרס רב ולרעידות משניות נוספות.

היחיד, שלא נתן לחשדות להפיל אותו מהרגליים, ולהישאר איתן בדעתו ובצדקת מרשו, היה עו"ד ירון לונדון.

לונדון, פרקליט די אנונימי בנוף הפלילי באזורינו, גרם ללא מעט אנשים המעורים בפרשה להרים גבה, נוכח הייצוג שלקח לעצמו שמעוני.

לא הרבה יודעים כי עו"ד ירון לונדון, סנ"צ בדימוס, היה בשירותו קצין משטרה בכיר ומוערך, קפדן ומיומן, צח"מ ירקון, צח"מ דן, תביעות ת"א, היאחב"ל, היה מעורב בחקירות הרגישות ביותר והמורכבות ביותר.

הוא עבר את עזמי בשארה, פרשת הרפז, אבוטבול, הרצח בביתילי, ותיק המתוקשר לא פחות מזה של שמעוני, תיק עמנואל רוזן.

שעות ספורות לאחר שגיבש יחד עם פרקליטי התביעה, הסכם לשחרורו של שמעוני ממעצר, התפנה עו"ד לונדון, לראיון עם 'אשקלון ניוז', בו הוא סקפטי למדי, לגבי העובדה כי בסופו של יום יוגש כתב אישום כנגד מרשו.

"אני מאמין שהתיק, שהתחיל בקול זעקה, יסתיים בקול ענות חלושה. על פניו, אין שם דרמה גדולה, או ראיות שיולידו כתב אישום - אני סקפטי".

לונדון התייחס לא פעם, בדיונים להארכת המעצר, לגבי הימים בהם מבלה שמעוני מאחורי סורג ובריח: "האיש (שמעוני) ממוטט נפשית אבל הוא משתף פעולה. למשטרה היו ימים רבים ויכלו לעשות הרבה יותר. הוא נתן גרסה מלאה וימשיך לשתף פעולה".

עכשיו, לאחר שגובש ההסכם עם פרקליטי התביעה, נשמע לונדון נינוח הרבה יותר: "כרגע, שמעוני יצא למעצר בית, ולאחר מכן יורחק ל-45 ימים מבניין העירייה, בוא נגיד שחודשיים הוא יעדר מתפקידו, אך אני בטוח שאחרי התקופה הזו הוא ישוב לנהל את העיר".

לגבי הסיכויים, כי במהלך החודשים הקרובים יגובש כתב אישום כנגד מרשו, אומר לונדון: "אם יבשיל כתב אישום, זה יקח מעט זמן, אני מאמין, כפי שהתמונה מצטיירת כרגע וכפי שאני מתרשם, החשדות הדרקוניות לא יתממשו וההר יוליד עכבר".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות