Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-25.04.24 י"ז ניסן ה'תשפ"ד
לראשונה באשקלון: כנס "צו ראשון" לתלמידי כיתות יא

לראשונה באשקלון: כנס "צו ראשון" לתלמידי כיתות יא

בכנס שמעו התלמידים מושגים צבאיים, למדו על חשיבות השירות המשמעותי וצפו בהצגה מקורית שהופקה על ידי סדנת התיאטרון העירוני לנוער

את השנה החדשה פתחו כ-1,400 תלמידי כיתות יא' בבתי הספר ברחבי העיר בכנס 'צו ראשון', שהתקיים לראשונה באשקלון במתנ"ס 'וולדנברג' בעיר ונועד לתת להם את הכלים והמידע הרלוונטיים לפני גיוסם לצה"ל.

הכנס התקיים במעמד מ"מ ראש העיר והממונה על הנוער, תומר גלאם, סגן ראש העיר, אפי מור, ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי, מנהל אגף חינוך תרבות וספורט, נמרוד גלנטה, מנהל מחלקת הנוער, יעקב אטיאס, מפקדת לשכת הגיוס, סא"ל צופית גייסט ונציגי צה"ל.

את הרעיון לכנס הגה ראש העיר, איתמר שמעוני, במטרה להעלות את המודעות לשירות משמעותי ואיכותי בקרב בני הנוער ולהכין אותם מנטלית לקראת המפגש הראשוני עם צה"ל.

כיום, נתוני הגיוס באשקלון עומדים על כ- 84.5 אחוז מתגייסים ליחידות השונות כולל קצונה ויחידות קרביות והשאיפה היא להגדיל את אחוז המתגייסים והמשרתים שירות משמעותי, הן בקרב בנים והן בקרב בנות.

מ"מ ראש העיר והממונה על הנוער, תומר גלאם הדגיש בדבריו את החשיבות בגיוס לצה"ל והשירות המשמעותי: "היום במיוחד, ובכלל, אנחנו נותנים לכם את הכלים לבצע את השירות בצורה הטובה והראויה ביותר. חשוב שתתרמו כמה שתוכלו למען ההגנה על המולדת. אנחנו כאן בשביל לספק לכם את ההזדמנויות ולהאיר את דרככם באחד הצעדים המשמעותיים בחיים".

סגן ראש העיר והממונה על הביטחון בעיר, אפי מור, חיזק את הדברים והדגיש את החשיבות להתנדבות ליחידות שדה ולביצוע תפקידי פיקוד משמעותיים. ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי, אמר כי "אנו מחברים את ההוויה העירונית לערכים ולחברה הישראלית, לגיוס המשמעותי והנתינה שלנו לעם ישראל" ומנהל אגף התנו"ס, נמרוד גלנטה הוסיף כי יום העיון התקיים כחלק מתוכנית האב להכנה לשירות משמעותי בצה"ל.

מפקדת לשכת הגיוס סא"ל צופית גייסט, ציינה בדבריה בפני בני הנוער, את חשיבות החשיפה של היום הזה ועל ההכנה לקראת המפגש הראשון עם עולם הצבא. כמו כן, ציינה את חשיבות הקשר ושיתוף הפעולה עם המחלקה לנוער ורכז הכנה לצה"ל איזו מוייסה, במתן מענה, תיאום ושיבוץ לכל מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון).

בסיום דברי הברכה צפו התלמידים בהצגת תיאטרון מקורית שהופקה על ידי סדנת התאטרון העירוני לנוער. על מלאכת ההפקה עמלו במשך כשלושה חודשים צוות המחלקה לנוער, אנשי התאטרון העירוני לנוער, הבמאית חני אלימלך וכותבת ההצגה, צליל שוורץ.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות