Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
שמעוני: "מנהלת שקוראת לסירוב פקודה, אין לה מקום במערכת החינוך"

שמעוני: "מנהלת שקוראת לסירוב פקודה, אין לה מקום במערכת החינוך"

סערה סביב מינויה של אביטל בנשלום, למנהלת החטיבה התחתונה של בית הספר לאומנויות, לאחר שהתגלה כי חתמה על עצומה התומכת בסירוב לשירות צבאי בשטחים

סערה סביב מינויה של אביטל בנשלום, למנהלת החטיבה התחתונה בבית הספר לאומנויות באשקלון, לאחר שנודע להורים כי המנהלת החדשה חתומה על עצומה הקוראת לסרב לשירות בשטחים.

ראש העיר איתמר שמעוני, דרש הסברים ממשרד החינוך והטיל וטו על המינוי "היא לא תמונה למנהלת בית הספר, אנו נמנה מנהלת חדשה בקרוב".

על העצומה הקוראת לסרב לשירות בשטחים, חתומים 14,644 אזרחים התומכים בקצינים וחיילים המסרבים לשרת ביהודה ושומרון.

בעצומה נכתב: "אנו, החתומים מטה, תומכים במאבקם של הקצינים והחיילים המסרבים לשרת בשטחים. מתוך הבנה כי משימת הדיכוי והכיבוש אינה משרתת את הגנת מדינת ישראל, אנו מזדהים עם כל מי שאינו מוכן ליטול בה חלק". בין החותמים גם מורה ותיקה ומוערכת תושבת הדרום, שמונתה על ידי משרד החינוך לתפקיד מנהלת בית ספר תיכון באשקלון. המנהלת הטרייה, אומרים גורמים במשרד החינוך, נחשבת לאחת המורות המוכשרות במערכת החינוך בדרום, והיא אף כיהנה כחברת מליאה במועצה אזורית בדרום.

למרות הישגיה ועל אף מינויה, שעבר בהסכמה מלאה, באשקלון חוששים מדעותיה. הידיעה על חתימתה על העצומה מעוררת סערה בקרב ההורים.

"מדובר בבית ספר שבראש סדר הערכים בו חינוך לשירות משמעותי בצה"ל, ולא משנה איפה ולמה", אמר אחד ההורים. "זה יכול להתחיל בדעה כזו או אחרת ומשם לעבור להטפות בכיתה. ייתכן שמדובר במנהלת מוכשרת ומקובלת על דעת הרוב, אבל לא ייתכן שהיא תהיה שותפה לדעות שמנוגדות לחלוטין לערכים של בית הספר שבראשו היא תעמוד".

חתימתה על מכתב סרבנות הובאה לידיעתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, וזה פנה למנהלת מחוז דרום במשרד החינוך, עמירה חיים, וביקש תשובות.

במקביל, במסיבת עיתונאים שכינס ראש העיר, לקראת פתיחת שנת הלימודים, התייחס שמעוני, לפרשת המנהלת ואמר: "לא יעלה על הדעת שבראש בית ספר מהאיכותיים בארץ, ש-99 אחוזים מהתלמידים בו מתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל, תעמוד מנהלת המצדדת בסרבנות.

אין לי דבר אישי נגד המועמדת ואני גם לא מכיר אותה, אולם די היה לגלות שהיא חתמה על עצומה המטיפה לחיילים וקצינים שלא לשרת בשטחים, כדי לפסול אותה מלשמש בתפקיד כה משמעותי עבורנו".

עוד הוסיף שמעוני:"בואו לא נשכח שהיא מגיעה לנהל בית ספר בעיר אשקלון, הממוקמת שבעה ק"מ בלבד מעזה, ושספגה בקיץ שעבר יותר מ-270 רקטות משם, ומצליחה לשמור על שגרת חיים הודות לפעילות אמיצה של חיילי צה"ל המסכנים מדי יום את חייהם בשמירה על הגבולות שלנו. קריאה לסרבנות היא אקט בלתי חוקי, ואין לאשת חינוך התומכת בכך מקום במערכת החינוך שלנו".

"אני אדם ציוני וערכי", כך אומרת בתגובה ראשונה, אביטל בנשלום, המנהלת החדשה של בית הספר לאומנויות באשקלון, בשיחה עם כתב "כאן דרום", דוד לוי. את הדברים אמרה בנשלום בתגובה לקריאות לבטל את מינויה לתפקיד, בעקבות חתימה שלה על עצומה התומכת בסירוב לשירות צבאי בשטחים.

"אני מאוד מקווה שאשקלון ומשרד החינוך יידעו לעשות את הבחירה הפדגוגית המקצועית" אומרת בנשלום "בחרו בי כי אני הבן אדם המתאים לניהול בית הספר לאומנויות. אני אדם חינוכי, אני אדם עם רקע חזק בתחום האומנות ואני יכולה להביא את בית הספר להיות במקום הראשון בארץ. עשו כבר את בחירה ואני מקווה שדברים זרים לא ישפיעו על זה".

"אני רוצה להגיד שצריך לעשות הפרדה בין עמדות אישיות לבין עבודתי המקצועית אני אדם חינוכי, אני אדם ציוני וערכי ואני מקווה מאוד שכמו שקיבלתי את התמיכה ואת ההכרה ממשרד החינוך להוביל בית ספר מצטיין ובחרו בי כי אני מתאימה אליו, כך אני אקבל את הגיבוי המתאים מתושבי אשקלון".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות