Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
לראשונה באשקלון: כיתת יג לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים

לראשונה באשקלון: כיתת יג לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים

כיתת יג', לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים תפתח בבית הספר אורט 'הנרי רונסון' באשקלון. בכיתה ילמדו בין 9 ל-12 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים

בשורה לתחום החינוך המיוחד באשקלון: החל משנת הלימודים הקרובה, תשע"ו, תפתח בבית הספר אורט 'הנרי רונסון' כיתת יג', שעיקרה חינוך טכנולוגי-מקצועי על-תיכוני בחינוך המיוחד, לתלמידים עם צרכים מיוחדים כחלק מיישום פיילוט תלת-שנתי.

ההחלטה על פתיחת הכיתה התקבלה על ידי מינהל החינוך הפדגוגי במשרד החינוך והיא תפעל לראשונה באשקלון ותתווסף לכיתה הפועלת כבר בקריית ביאליק.

תקן הכיתה עומד על בין 9 ל-12 תלמידים והיא תפעל במשך 45 שעות שבועיות, בהתאם להנחיות הפיקוח על החינוך המיוחד.

תכניות הלימודים בכיתה ייבנו בהתאם לפיקוח על המקצועות ולמפקחים הראשיים על מגמות הלימוד. הסמכת הבוגרים תתקיים על פי חוזר המנכ"ל המתפרסם בימים אלו.

תקצוב הכיתות כולל, בין היתר, סייעת לכיתה בהיקף של 50 שעות שבועיות והוא יועבר דרך הבעלות על המוסד, רשת 'אורט'.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "מדובר בבשורה משמעותית עבור מערכת החינוך העירונית בכלל והחינוך המיוחד בעיר בפרט. אני מודה למשרד החינוך שבחר באשקלון להוביל את הפיילוט ובטוח שזה יקנה לבוגרי החינוך המיוחד את הכלים המתאימים להמשך חיים איכותיים ומספקים".

ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי: "החינוך המיוחד הוא הבטן הרכה של הקהילה וזאת גאווה עצומה שהעיר אשקלון לוקחת חלק באחריות ובמתן כלים לחיים לאותם תלמידים שזקוקים לקהילה ולתמיכה שלה. פתיחת כיתת יג' היא צעד נוסף שהתברכנו בו בנושא החינוך המיוחד בעיר
והוא סולל את הדרך ואת העתיד לבוגריו, יחד עם פתיחת שש כיתות גן לחינוך מיוחד נוספות, השנה ובשנה שעברה. באמצעות כל אלו אנחנו למעשה מנגישים את החינוך לכולם ואני שמח לשרת את הנגישות החברתית הזאת".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות