Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
עשור למרכז למחוננים ומצטיינים באשקלון

עשור למרכז למחוננים ומצטיינים באשקלון

באירוע חגיגי הציגו תלמידי המרכז את עבודות החקר שלהם במגוון נושאים. רה"ע איתמר שמעוני: "באולם הזה יושבים המדענים הבאים של מדינת ישראל"

ביום חמישי האחרון ציין המרכז למחוננים ומצטיינים באשקלון עשור להיווסדו באירוע חגיגי שהתקיים במרכז הכנסים במכללה האקדמית אשקלון במעמד ראש העיר, איתמר שמעוני, ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי ומנהל אגף החינוך, יצחק בריגה.

במהלך האירוע, אליו הגיעו כ-600 אורחים, הציגו תלמידי המרכז את תוצרי עבודות החקר שלהם והפעילו את הקהל בתחנות מדעיות.

התלמידים הציגו פרויקטים ועבודות בתחומי דעת רבים כגון: ביוכימיה, פיסיקה, גנטיקה, וטרינריה, ביולוגיה מולקולרית, משפטים, רטוריקה ואמנות הנאום, חקר תרבות צרפת, פיסיקה של רעידות אדמה, רפואה ועוד.

למרכז תכנית לימודים רב-שנתית סדורה שמועברת על ידי מדריכים שהוכשרו לעבודה עם אוכלוסיית המחוננים והמצטיינים וחלקם אף חוקרים במוסדות אקדמיים מהמובילים בארץ.

המרכז למחוננים ומצטיינים נותן מענה לתלמידים, שהתקבלו דרך מבחנים ארציים הנערכים על ידי האגף למחוננים ומצטיינים, או הומלצו על ידי מנהלי בתי הספר לאור הישגים גבוהים במיוחד.

מנהלת המרכז והמייסדת, אלינה לוסטוב, מדגישה שלמרות שאשקלון רחוקה פיסית מהקמפוסים האקדמיים הגדולים, אחת המטרות שלה היא להביא את האקדמיה פנימה לתוך המרכז ולאפשר לתלמידי אשקלון המוכשרים לזכות באותה נקודת הפתיחה, אולי אף טובה יותר, מזו הזוכים לה התלמידים במרכז הארץ.

ראש העיר, איתמר שמעוני הביע התלהבות רבה מהנעשה במקום, אמר שהוא רואה חשיבות עצומה במוסד הנותן מענה ייחודי לצרכים מיוחדים של תלמידים מחוננים ומצטיינים והתחייב לתת את כל אשר ביכולתו על מנת לקדם ולפתח את המקום.

"כאן באולם הזה יושבים המדענים הבאים של מדינת ישראל. ילדים שאנו מאמינים בהם שיגיעו רחוק מאוד. אני מתכוון לתת את כל כולי לעזור ולתמוך במרכז למחוננים".

מנהלת המרכז, אלינה לוסטוב: "המרכז באשקלון התחיל עם 40 תלמידים וכיום לומדים בו כ-1,000 תלמידים מחוננים ומצטיינים מכיתה ג' ועד יב'. המרכז למחוננים הוא חלום שהתגשם עבורי. הוא לא עוד מקום עבודה, אלא מפעל חיי. אני רוצה להודות לצוות שעובד איתי במהלך כל השנה, אני רוצה להודות לך ראש העיר על התמיכה ושנמשיך לעבוד ביחד".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות