Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-28.03.24 י"ח אדר ב' ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

הגזרה מתחממת?

באצע השבוע נשמעו אזעקות בישובי לכיש ורקטה נורתה מרצועת עזה והתפוצצה בעומק שטח ישראל. ביום חמישי ערכו בעיריית אשקלון תרגול עורף רחב היקף

ביום חמישי האחרון (22.05.15) התקיים במחנה פיקוד העורף ברמלה תרגיל בסימולאטור הפיקודי בהובלת מחוז דרום ובהשתתפות ראש העיר, איתמר שמעוני, סגן ראש העיר והממונה על הביטחון, אפי מור, מנכ"ל העירייה, חיים סופר, קב"ט העירייה, יוסי גרינפלד, הממונה על החירום, חיים מור יוסף, נציגי המכלולים השונים בחירום ונציגי פיקוד העורף.

בשנה האחרונה פתח פיקוד העורף את דלתותיו לאימון רשויות בסימולאטור, ואשקלון היא בין הרשויות הראשונות שנבחרו להתאמן בו.

מטרת האימון, היא שיפור מוכנותה של הרשות המקומית לבצע מגוון פעולות של התגוננות אזרחית והתנהלות בשעת חירום.

קיום האימון בסימולאטור הפיקודי מהווה חלק מההבנה שראש הרשות ועובדיו אחראים בשעת חירום על חוסן האזרחים ותפקודם בשעת חירום.

על מנת להגיע לתוצאות מירביות הותאמה תשתית הסימולטור הצבאי של פיקוד העורף, למרחב העירוני של אשקלון, והמכלולים השונים תרגלו מגוון תרחישים שונים, תוך שהם נותנים מענה רחב למצבים שונים שעלו במהלך האימון.

כך למשל, במסגרת התרגיל, ראש העיר, איתמר שמעוני, ביצע הערכות מצב, עמד בפני החלטות קשות וקיים תרגול עמידה מול מצלמה.

מכלול החינוך התמודד עם סוגיית ההפעלות לילדים במקלטים, מכלול רווחה טיפל במצוקות שונות אליהם נקלעו תושבים, מכלול הביטחון עסק בפתיחת המקלטים והכשרתם ומכלול מידע לציבור טיפל בפניות התושבים ובהעברת מידע.

במסגרת התרגיל אמר ראש העיר, איתמר שמעוני: "זאת זכות גדולה להתאמן בסימולאטור כזה. ראינו תרחישים קשים, אבל שלטנו בהם. אנחנו עיר עם 140 אלף תושבים וגם בשעת חירום כל תושב צריך להיות במרכז ולכן גם בשעת אמת רמת התפקוד שלנו צריכה להיות למעלה ממאה אחוז. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם, נציגי המכלולים השונים - תפקדתם מצוין. תודה גם למנהלת פיקוד העורף ולרח"ל על התרגיל החשוב הזה".

מפקד מחוז הדרום של פיקוד העורף, אל"מ רועי בארי: "האימון הזה מהווה קפיצת מדרגה במוכנות העיר לשעת חירום, האימון התקיים תחת ההבנה שמה שלא נעשה בשגרה, לא יקרה בחירום. אנחנו מסכמים את האימון כמוצלח והוא היווה את שיא מחזוריות האימונים, יישום לקחי מבצע 'צוק איתן' ותומך את מוכנות העיר לאירועים עתידיים".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות