Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
מפעל רב בריח באשקלון. צפוי לקלוט 1,000 עובדים חדשים.

אשקלון: מפעל רב בריח צפוי להתרחב

מפעל רב בריח באשקלון צפוי להתרחב ולהביא להעסקתם של אלף עובדים חדשים, כמחציתם אקדמאים. במקביל, נחנך מפעל חדש לייצור מסנני אב"כ לחדרים ממוגנים

בתחילת השבוע סייר ראש העיר, איתמר שמעוני, במפעל 'רב בריח' באזור התעשייה הדרומי באשקלון במטרה לבחון דרכים לסייע להרחבת המפעל.

בסיור נכחו גם ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, המשנה לראש העיר והממונה על התעשייה והמסחר, שבתאי צור, המשנה לראש העיר והממונה על ההנדסה, יורם שפר, סגן ראש העיר, אפי מור, מנכ"ל העירייה, חיים סופר, סמנכ"ל החברה הכלכלית, אורן חדד, מהנדס העיר, דוד ירון וגורמים מקצועיים נוספים.

מנכ"ל חברת 'רב בריח', שמואל דורנשטיין, הסביר לנוכחים כי הרחבת המפעל נועדה לאחד בין חמשת המפעלים של החברה, שכרגע מפוזרים באזור התעשייה הדרומי, ובכך להרחיב את העבודה בהם וליצור כ-1,000 מקומות עבודה חדשים.

חלק ניכר מהעבודה במקום יהיה בתחום המחקר והפיתוח, דבר שיספק תעסוקה לאקדמאים, הנדסאים ומהנדסים בתעשייה עתירת ידע.

כזכור, בעבר המפעלים באזור התעשייה הדרומי ובתוכם 'רב בריח' נכללו באזור עדיפות לאומית א' ונהנו מהטבות כלכליות אך לפני כחמש שנים בוטלו ההטבות.

'רב בריח' הגישה את בקשתה להקצאת קרקע כבר בשנת 2010, אך טרם הצליחה לסיים את ההליכים לרכישת המגרש בשל קשיים בירוקרטיים שהעמידו גופים ממשלתיים.

ראש העיר, איתמר שמעוני, הביע את התפעלותו מפעילותו הענפה של המפעל והבטיח לסייע בנושא.

"העבודה שנעשית פה היא ציונות לשמה. את הסחורה שאתם מייצרים כאן באשקלון, ניתן למצוא בכל מקום בעולם וזו גאווה לכולנו".

עוד הוסיף שמעוני: "שלושת החודשים הקרובים הם קריטיים מבחינתנו וחשוב שנדע לנצלם כמו שצריך. בתקופה הקרובה אנחנו עומדים בפני חתימת הסכם גג ואנחנו חייבים לנצל את העניין כדי לדעת למשוך אלינו קבלנים ומשקיעים. כמו כן, לאחרונה יצאנו למכרז למציאת מנהל אגף תעשייה ומסחר בעירייה וכשייבחר הוא ישמש רפרנט ל'רב בריח' ולמפעלים נוספים שזקוקים לעזרתנו. בנוסף, בכוונתנו להקים מינהלת אזורי תעשייה שתתמקד במפעלים ובקידום הצרכים שלהם".

לסיכום אמר ראש העיר: "בזמן הקרוב תקום ממשלה חדשה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכך. בעזרת יועץ חיצוני לענייני תעשייה ננסח את בקשותינו בצורה המיטבית ונעשה את כל המאמצים שאכן הדברים יתחילו לזוז לכיווננו. זו משימה אסטרטגית של העיר. זו משימה אסטרטגית שלי".

המשנה לראש העיר והממונה על התעשייה והמסחר, שבתאי צור: "הרצון של מנכ"ל החברה לגדול ולהעסיק עובדים נוספים מהווה הזדמנות להפוך את המפעל למודל ברמה הארצית. נסייע כמה שנוכל בכל המישורים ונקווה שבתוך שנה נוכל לסיים את כל הבירוקרטיה".

מנכ"ל חברת 'רב בריח', שמואל דורנשטיין: "כשהגעתי לאשקלון בשנות ה-80' מצאתי כאן בית חם. כיום, אני רוצה להתרחב ולגדול לטובת כולם ואנחנו זקוקים לעזרתכם כדי לקדם את הנושא מול מינהל מקרקעי ישראל. יחד, אנחנו צריכים להסתער על הנושא. בזמן שבמקומות אחרים בארץ סוגרים מפעלים בתדירות גבוהה באשקלון דווקא רוצים להתרחב וזה בהחלט הישג".

בתוך כך, במהלך הסיור נחנך מפעל חדש לייצור מסנני אב"כ לחדרים ממוגנים במתחם המפעל. "ממלא אותי גאווה לראות את החברה צומחת, גדלה ומתרחבת באשקלון וממשיכה ומתכננת התפתחות נוספת. נמשיך לתת לכם את כל הגיבוי הנדרש כדי שזה יקרה. הצלחה שלכם היא הצלחה שלנו", הוסיף ראש העיר.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות