Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
שמעוני: "נהפוך את הגן הלאומי לאטרקציה".

הפארק הלאומי באשקלון יעבור מתיחת פנים

ראש העיר אשקלון התייחס בכנס 'חידושים בחקר אשקלון', לעתידו של הפארק הלאומי. שמעוני: "נהפוך את הגן הלאומי לאטרקציה תרבותית ותיירותית מובילה"

ביום שלישי, התקיים במרכז הקונגרסים שבמכללת אשקלון הכנס ה-12 של 'חידושים בחקר אשקלון' בסימן '50 שנה לגן הלאומי אשקלון' ו-30 שנה לפעילות המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

הכנס הוא פרי יוזמתו של ההיסטוריון והמרצה במכללת אשקלון, ד"ר אבי ששון. בכנס השתתפו ראש העיר, איתמר שמעוני, ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, המשנה לראש העיר, יורם שפר, מנהלת חטיבת התיירות בחברה הכלכלית, אפרת צחור, אנשי אקדמיה, חוקרים, אנשי תיירות, אנשי רשות הטבע והגנים, המועצה לשימור אתרי מורשת ועוד.

במהלך הכנס התקיימו שלושה מושבים שעסקו באשקלון בתקופות שונות בהיסטוריה.

המושב הראשון עסק בחידושים בחקר אשקלון בתקופות קדומות.

במושב השני עסקו הדוברים באשקלון של ימי הביניים והעת החדשה תוך ניתוח קרבות היסטוריים וסקירה של אירועים היסטוריים שאירעו בה.

המושב השלישי שנקרא בשם 'עיר תיירות או עיר של תכניות תיירות' והוא התמקד בתכניות עתידיות להפוך את אשקלון לעיר תיירות מובילה תוך שמירה על אתרי מורשת.

במסגרת המושב האחרון, הרצה ראש העיר, איתמר שמעוני, בנושא 'אשקלון עם הפנים לעתיד' וחשף תכניות עתידיות להפיכת הגן הלאומי לאטרקציה תרבותית ותיירותית מובילה/

"בכדי ליצור תיירות צריך ליצור קודם 'אווירה' בעיר והבסיס לכל זה הוא חינוך. הדבר דומה ברצון לרתום את העיר להתחבר להיסטוריה שלה. במטרה להוות מוקד משיכה תיירותי אנחנו קודם צריכים לבנות כאן מערכת שירותים שתיצור כדאיות אצל יזמים וקבלנים וזה מה שאנחנו עושים בימים אלו".

"אחרי שנים של קיפאון בגזרת הגן הלאומי אשקלון, החלטנו לנצל את הפוטנציאל הגדול שגלום בו ולהפוך אותו לאטרקציה תרבותית ותיירותית ברמה הגבוהה ביותר תוך שמירה על ההיסטוריה שבו. לשם כך נקדם פגישה בנושא עם כל הגורמים הרלוונטיים ונציג בפניהם תכניות ליצירת אמצעים מושכי קהל החל מנקודות תצפית ופארק חבלים ועד למימוש התכנית המרכזית שלנו, הקמה של מוזיאון מפואר לתולדות אשקלון בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים".

על פי התכנון, המוזיאון ייבנה כלפי מטה וכל קומה בו תייצג תקופה אחרת בהיסטוריה. בקומה התחתונה מתוכננת יציאה לחוף הים.

"בנוסף, אנחנו מתכננים לבנות מול חופי הגן הלאומי אי מלאכותי בכדי ליצור גן לאומי אטרקטיבי ומיוחד. בשנים הבאות רצועת החוף של אשקלון תהפוך למוקד משיכה למבקרים מכל רחבי הארץ והעולם". סיכם שמעוני.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות