Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
אשקלון - העיר הממחזרת ביותר בדרום

אשקלון - העיר הממחזרת ביותר בדרום

כך עולה מנתונים שפרסם לאחרונה תאגיד אל"ה. השנה יזמה המחלקה לאיכות הסביבה, בשיתוף מינהל החינוך תהליך שמטרתו עידוד המיחזור במוסדות החינוך בעיר

השבוע, פרסם תאגיד אל"ה את נתוני איסוף הבקבוקים ברחבי הארץ. הנתונים הינם נתוני איסוף בקבוקי פלסטיק (PET) עליהם מופקד תאגיד המיחזור אל"ה.

על פי הנתונים, בשנת 2014 מיחזר כל תושב באשקלון 1.7 ק"ג מכלי משקה, שזה 227 טון בקבוקים שנאספו בשנה זו ברחבי העיר והועברו למיחזור על ידי תאגיד אל"ה.

מהנתונים שפורסמו השבוע בעיתונות הארצית ניתן ללמוד כי, כל תושב ישראלי ממחזר בממוצע 1.26 ק"ג בקבוקים משפחתיים בשנה השווים ל-30 בקבוקי משקה משפחתיים.

לפיכך, על פי נתוני המיחזור, תושבי אשקלון ממחזרים מעבר לממוצע הארצי.

כיום פרושות ברחבי העיר 467 מיחזוריות, המשמשות את הציבור לאיסוף הבקבוקים.

השנה יזמה המחלקה לאיכות הסביבה, בשיתוף מינהל החינוך, תהליך ייחודי שמטרתו עידוד המיחזור בכלל מוסדות החינוך בעיר.

במסגרת זאת נערכת לאורך כל השנה תחרות נושאת פרסים בקרב מוסדות החינוך ובמהלכה נאספים מכלי משקה קטנים (עליהם חל חוק הפיקדון).

בימים אלה, עומדת העירייה להציב, בשיתוף תאגיד תמי"ר, מכלים כתומים לאיסוף אריזות למינהן, מכלים אלה יוצבו בסמוך לפחים המוטמנים ברחבי העיר.

באמצעות הפחים הכתומים יוכלו תושבי העיר למחזר אריזות הכוללות: בקבוקים מסוגים שונים (וביניהם גם בקבוקי הפלסטיק), קרטוני חלב, גביעי מוצרי חלב, בקבוקי שמפו וחומרי ניקוי, שקיות ניילון וכל אריזה אחרת.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה, יורם שפר: "שמחתי לקרוא את הנתונים ואני גאה בתושבי אשקלון, השותפים לתהליך המיחזור. אני מודה להם על שיתוף הפעולה למען הסביבה ובטוח ששיתוף פעולה זה ימשיך גם בשנים הבאות".

ראש העיר, איתמר שמעוני: "הנתונים מראים בוודאות כי תושבי העיר מובילים את אזור הדרום באחוזי מיחזור הבקבוקים ואין לי ספק שהפחים הכתומים יאפשרו לתושבים למחזר אפילו יותר. אני מתחייב כי אשקלון תוביל בשנים הקרובות בתחומים רבים ובהם גם תחומי איכות הסביבה. אני מודה ליורם שפר, שממלא את תפקידו במרץ וחושב תמיד במה ניתן לשפר ולהועיל לסביבה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות