Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
ארמו וקנין, ביקר הבוקר בגנים ובחן את ההשבתה.

מאבק על חשבון ילדי הגנים

יו"ר ועד העובדים בעיריית אשקלון קרא לסייעות הגנים להשבית את העבודה ולהתחיל את הבוקר בשעה 10:00. בעיריית טוענים: 80% מהסייעות הגיעו בזמן

ביום שלישי בצהריים, הכריז יו"ר ועד עובדי עיריית אשקלון, ארמו וקנין על סכסוך עבודה בין הנהלת העירייה לוועד העובדים.

במכתב ששיגר וקנין במייל, קרא לסייעות גני העירייה להשבית את עבודתן לשעתיים ולפתוח את הגנים בשעה 10:00.

"לצערנו הנהלת הרשות התערבה, ומנסה להמשיך ולהתערב בהתנהלות הארגונית של העובדים, במקום לכבד את החלטות העובדים", נכתב במכתב ששיגר יו"ר הוועד ארמו וקנין לעובדים.

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, השוהה בחו"ל ועודכן על הנעשה, קרא לסייעות להגיע כרגיל לעבודה וכן להורים להביא את ילדיהם בזמן.

שמעוני: "ועד העובדים בעיריית אשקלון פתח לפני זמן קצר בצעדים חד-צדדיים, נגד הנהלת העירייה. במסגרת זו הנחו את סייעות הגנים שלא להתייצב מחר לעבודה עד השעה 10:00. אני מבקש להודיע לכם כי מדובר בצעד בלתי חוקי שעיריית אשקלון בראשותי לא תעבור עליו לסדר היום. הגנים מחר יפעלו כרגיל וסייעות שלא יתייצבו לעבודה יועמדו לדין משמעתי. לא נאפשר מציאות שבה גורמים פוליטיים בוועד גורמים לפגיעה בתושבים. אני סומך על שיקול הדעת של הסייעות שתדענה לפעול כמתבקש מהן במסגרת החוק, ומבטיח שנעשה הכל כדי להבטיח שלא תיפגעו, לא אתם ולא ילדיכם, מההשבתה הפראית הזו".

יו"ר ההסתדרות רמי גואטה, תמך בוועד העובדים ומסר: "בעקבות התנהלות וצעדים חד צדדים אשר ביצעה הנהלת העירייה כלפי עובדים, סייעות וועד העובדים, נאלץ ועד העובדים בגיבוי מלא של ההסתדרות לנקוט בצעדים כנגד. מטרת צעדים אלו להבהיר להנהלת העירייה כי אין לנקוט בצעדים חד צדדיים ואין לאיים או להלך אימים על עובדי העירייה המסורים. ועד העובדים פועל בשיתוף פעולה ונהנה מגיבוי מלא לצעדים אלו. לא ניתן יד לצעדים שיש בהם פגיעה או איום כלפי עובדי העירייה המסורים ע"י אף גורם מהנהלת העירייה. כל איום בצעד וכל שכן בנקיטת צעד חד צדדי כלפי העובדים יענה במיידי, ללא היסוס, תוך שמירה על זכויות עובדי העירייה. אנו קוראים להנהלת העירייה לחדול באופן מיידי מהתנהלות כוחנית ומאיימת כלפי העובדים וועד העובדים ולשמור על מערכת יחסי עבודה תקינה וראויה כלפי העובדים ולהימנע מפגיעה בעובדי העירייה המסורים ובשירות שהם נותנים לתושבי העיר".

היחידים שנותרו מבולבלים ממאבקי הכוחות בין וקנין לשמעוני היו ההורים, שנותרו חסרי אונים בסיטואציה, האם להביא את הילדים כרגיל לגן או להישאר איתם עד השעה 10:00 בבוקר.

הבוקר, שלחה העירייה הודעהומנתוניה עולה כי הבוקר 121 גנים פתחו את שעריהם בזמן, 23 גנים פתחו בשעה 09:00 ורק 17 גנים נענו לקריאת הוועד ופתחו בשעה 10:00.

מנגד, יו"ר ועד העובדים ארמו וקנין מסר: "כרגיל משקרים את הציבור. אני מאושר מאוד מתוצאות השביתה. 95 אחוזים מהגנים היו סגורים בעקבות הכרזה על סכסוך עבודה, בעוד כ-14 ימים יקיימו העובדים בעירייה שביתה כללית".

ראש עיריית אשקלון,שישוב מטיולו הפרטי בברצולנה, ביום חמישי, מעורה בכל הפרטים והתייחס הבוקר, בדף הפייסבוק שלו למאורעות: "שום מאבק, בשום נושא, אינו מצדיק פגיעה בהורים וילדים. אני מוקיר ומעריך את 121 הסייעות שהתייצבו הבוקר לעבודה כרגיל בגני הילדים, על אף הנחיות הוועד להשבית את הלימודים, ומודה להן על הרגישות והאחריות הציבורית שגילו. סייעות בודדות שבחרו שלא להגיע הבוקר לעבודה, יישאו בתוצאות. גם יו"ר ועד העובדים וחברי הוועד שנתנו יד למהלך חסר האחריות הזה, יתנו על כך את הדין. מבחינתי, תושבי אשקלון הם מעל לכל, ומי שפוגע בהם, פוגע בי. ועל כך אני לא עובר לסדר היום".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות