Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
כל תלמידי כיתות י"א יבאשקלון, יצאו למסע הישראלי.

לראשונה באשקלון כל תלמידי כיתות י"א ייצאו למסע הישראלי

בשורה לתלמידי התיכונים: השנה ייצאו כל בתי הספר באשקלון למסע הישראלי. את התקציב למסע מקצה העירייה בשיתוף קצא"א ושותפות בולטימור-קרן אשקלון

השבוע, לאחר ישיבה עם כל מנהלי בתי הספר התיכוניים באשקלון הושג התקציב שיאפשר את יציאתם של כל בתי הספר למסע ישראלי ברוח אשקלונית.

בשנים קודמות יצאו למסע רק שני בתי ספר מידי שנה, אך בעקבות סיוע תקציבי של העירייה ותרומות של חברת 'קו צינור אילת אשקלון' וקרן בולטימור, השנה יוכלו כל התלמידים לצאת למסע. מסע ישראלי אינו ככל טיול שנתי רגיל, מדובר במסע של ארבעה ימים שעוסקים בזהות האישית, החברתית, הלאומית והיהודית של בני הנוער.

במסגרתו צועדים התלמידים במסלולים קשים פיזית, מקיימים דיונים בנושאים בוערים וערכיים, פוגשים דמויות מפתח מהחברה הישראלית ולומדים על ההיסטוריה של עם ישראל בדגש על השואה ותקומה.

מטרת המסע היא שכל נער ונערה יחזרו ממנו כאנשים בוגרים, בעלי ערכים ובעלי זיקה חזקה יותר לעירם, אשקלון.

בתי הספר ייצאו למסע בשני מועדים שונים, בין התאריכים 13-16.4 ו- 15-18.4.

כל בתי הספר ייפגשו יחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיתקיים ב-15.4 במעמד ראש העיר.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "אני שמח לבשר שהצלחנו למצוא את התקציבים כדי שכולם יצאו למסע חשוב זה. זהו מסע מאתגר, מסע של בניית זהות, עיצוב ערכים והיכרות עם ארץ ישראל, עיצוב הזהות היהודית. קיום המסע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ופיתוח הזיקה לעירנו, כל אלה יהוו חוויה עוצמתית ומשמעותית בחייכם. אתם תחזרו מהמסע מלאי חוויות, עם רצון ומוטיבציה לתת מעצמכם לעם ולמדינה, מוכנים יותר לשרת בצה"ל שירות משמעותי, בוגרים יותר. עיריית אשקלון עושה את המירב והמיטב למען איכות החינוך שאתם מקבלים. מסע ישראלי מהווה חלק משמעותי בהשקעה זו. כולי תקווה שתחזרו מלאים בחוויות משמעותיות, שתעמדו באתגר והכי חשוב-שתחזרו בשלום. כמובן שאבוא לבקר אתכם במהלך המסע".

מנהל אגף תרבות, נוער וספורט, נמרוד גלנטה: "המאמץ להוציא את כלל תלמידי כיתות י"א אשקלון למסע הישראלי נשא פרי בגלל ההבנה שלכולם מגיעה הזדמנות לחוות חוויה ישראלית וערכית משמעותית כל כך. כולי תקווה שהיציאה למסע הזה תהפוך להיות מסורת עירונית בכל שנה ותהווה חלק מהנרטיב העירוני והבניית הזהות הפטריוטית כלפי אשקלון".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות