Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום רביעי ה-24.04.24 ט"ז ניסן ה'תשפ"ד
ד"ר ריקי שי ואיתמר שמעוני. בימים עליזים יותר.

סכסוך בין ראש העיר לחברת המועצה ד"ר ריקי שי

קרע עמוק נוצר בין ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, לבין ד"ר ריקי שי, חברת המועצה מטעם סיעתו. הרקע: מינוי איציק ספוקוייני לתפקיד ברשת המתנ"סים

קרע עמוק נוצר בימים האחרונים בין ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, לחברת סיעתו ד"ר ריקי שי.

חברת המועצה ד"ר ריקי שי, הממונה בתוקף תפקידה על רשת המתנ"סים, השתתפה במכרז בו נבחר מקורבה ופעיל מרכזי שלה, איציק ספוקוייני, לתפקיד מנהל רכש ולוגיסטיקה ברשת המתנ"סים.

מקורבים לראש העירייה, מסרו ל'אשקלון ניוז' כי מינויו של ספוקוייני נעשה "מתחת לראדר" של שמעוני וללא ידיעתו.

הבוקר (שלישי), שיגר ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מכתב חריף לגברת שי, בו כתב כי לאור התנהלותה החליט להדיח אותה מתפקידה.

תחילתה של הפרשה הבשילה באמצע חודש דצמבר, בזמן בו נערך מכרז לתפקיד מנהל רכש ולוגיסטיקה ברשת המתנ"סים.

ממכתב ששיגר ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, לחברת המועצה הממונה על המתנס"ים ד"ר ריקי שי, עולה כי נפלו פגמים חמורים בהתנהלות המכרז, זאת לאחר שנבחר לתפקיד, איציק ספוקויני הידוע כמקורבה של שי, כפעיל המרכזי ביותר שלה וכחבר בסיעתה (שהתאחדה טרום הבחירות עם 'אשקלון תנצח' סיעתו של שמעוני).

"מהנתונים שהוצגו בפניי, נכחת בראיונות של המועמדים למנהל הרכש בחברה ובראיון שנערך לאיציק ספוקויני - המוכר לך היטב ושהוא אף חבר בסיעתנו.

השתתפת באופן פעיל ואף שאלת שאלות, חמור מכך, בתכתובות בינך לבין עובדי החברה, ציינת כי פרוטוקול בחירת מנהל הרכש הינו בידיעתי ובאישורי - דבר אשר מעולם לא קרה....בהתנהלות זו פגעת באופן קיצוני וחמור באמון הציבור, בי ובחברינו לסיעה", כך כתב שמעוני.

בסיום מכתבו, ציין שמעוני כי לאור התנהלות זאת, הוא החליט להדיח את ד"ר ריקי שי מתפקידה ולמנות במקומה את סגנו, אפי מור.

ד"ר ריקי שי, שהיתה מופתעת נוכח המכתב ומהמשתמע ממנו,מסרה את תגובתה לשמעוני, במכתב נגדי, בו ציינה: "ראשית, צר לי על כי בחרת להתנהל במכתב לתקשורת ללא בירור העובדות לאשורן עימי .שנית, לעצם העניין: נשאלת על ידי בנושא האם פעיל יכול להתמודד במכרזים כמו כל אחד אחר והשבת לי כי כל עוד איני נוכחת בהצבעה אין בעיה עם כך. פעלנו בנושא זה על פי הכללים: הוצא מכרז כדין, נשלחו קורות חיים, החומר נפתח ותויק לוועדת כספים וכ"א, התבצע סינון ראשוני ע"י ועדת כספים וכ"א המועמדים שעברו את הסינון הראשוני זומנו ורואיינו מתוכם נבחרו 2 מועמדים. איציק היה המרואיין האחרון שנכנס, בשאלה הראשונה שלי ביקש אותי חבר הדירקטוריון, הרב עשור לצאת (רצ"ב פרוטוקול). לא נכחתי בעת ההצבעה והבחירה לאדם שנבחר, לא חתמתי על כל הזמנת עבודה. כמי שפועלת ימים ולילות בהתנדבות למען הציבור בכלל והסיעה בפרט , אמון הציבור מגיע ממה שאנו עושים למענו ולא בהכפשות חסרות שחר. אין ספק, שכחברת מועצה בעלת דעות המביעה אותן בפורומים הנכונים היה מן הראוי להזמין אותי לשימוע לפני הוצאת מכתב לתקשורת וקבלת מסקנות נמהרות ,שגויות אשר פוגעות בשמי הטוב".

מאיציק ספוקויני נמסר בתגובה: "עד לרגע זה לא קיבלתי כל הודעה על המשך העסקתי ברשת המתנ"סים. נבחרתי במכרז כדין ולפי עניות דעתי עמדתי בכל התנאים. מרגע שנכנסתי לתפקידי זה, פעלתי לרקום הסכמים עסקיים ולעשות סדר בהתנהלות הרכש והלוגיסטיקה ברשת המתנ"סים ובכך לחסוך כסף רב לרשת. בנוסף, הסתמכתי על העסקה זו ולכן עזבתי מקום עבודה אחר. אם יוחלט לנקוט נגדי בצעדים, אשקול פנייה לערכאות משפטיות"

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "אתמול הובאה לידיעתו של ראש העיר, התנהלות בלתי תקינה בנוגע למינוי מנהל רכש ולוגיסטיקה לרשת המתנ"סים של אשקלון. מיד עם קבלת המידע, קיים ראש העיר בירור מעמיק של ההליך, ובסופו התברר כי אכן נפלו ליקויים חמורים בהליך המינוי, ליקויים המחייבים התערבות של הנהלת העירייה. ראש העיר הורה לפעול בכפוף לייעוץ משפטי והוראות החוק לתיקון הליקויים, הפקת לקחים ורענון נהלים בכל הנוגע לאיוש תפקידים וגיוס כוח אדם לעבודה ברשת המתנ"סים.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות