Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
גאסן עבאס. צילום באדיבות: גראר אלון.

בלעדי השחקן גסאן עבאס, סירב לקבל מחיאות כפיים בהצגה באשקלון

שחקן התיאטרון גסאן עבאס שהשתתף אמש בהצגה "החייל האמיץ שוויק" בהיכל התרבות באשקלון, סירב לקבל מחיאות כפיים בתום ההצגה כאקט על דבריו של שמעוני

שמעתי את דבריו של ראש עיריית אשקלון בטלויזיה, ולא חשתי בנוח עם זה
צר לי שגסאן עבאס נפגע מדברי, אני מעריך אותו מאוד, גדלתי על דמויותיו בתוכניות הטלויזיה

פרשת שמעוני - אי העסקת ערבים, מסרבת לגווע ולחלוף מן העולם.

אמש (ראשון) התקיימה בהיכל התרבות אשקלון, הפרימיירה לעונת מנויי התיאטרון לשנת 2015.

ההצגה שפתחה את עונת המנויים, היתה "החייל האמיץ שוויק" של תיאטרון "הבימה", בכיכובו של אבי קושניר.

אחד השחקנים המשתתפים ההצגה, הוא גסאן עבאס, שחקן תיאטרון מוערך מאוד בישראל.

עבאס, יליד אום אל פאחם, למד משחק באוניברסיטת תל אביב והשתתף בהצגות רבות בתיאטרון חיפה, תיאטרון הבימה, תיאטרון הקאמרי, התיאטרון העממי, תיאטרון בית ליסין והמרכז התיאטרוני בנווה צדק, וכן כתב וביים את ההצגות: "מצבים", "החתונה" ו"אלוהים תציל אותי ממולדתי".

עבאס השתתף בסדרת הטלוויזיה הפופולארית: "המסעדה הגדולה" (המלצר עבדו), וכן בסרטי קולנוע רבים.

מאז שנת 2001 מכהן עבאס בתפקיד מנכ"ל תיאטרון דיוואן אל לאג'ון בנצרת.

בהצגה "החייל האמיץ שוויק" מגלם עבאס מספר תפקידים, בינהם: השופט, המפקד.

בתום ההצגה ולעיני אולם מלא באשקלון, סירב גסאן עבאס, לעלות ולקוד את הקידה המסורתית וכמו כן סירב לקבל מחיאות כפיים מהקהל.

סירובו של גסאן עבאס, באה כמחאה על דבריו של איתמר שמעוני, בשבוע החולף, על רצונו שלא להעסיק פועלים ערבים בקרבת גני הילדים באשקלון.

בטרם נפתחה ההצגה, עלה שמעוני לבמה ונשא דברים בגין החשיבות שבין התרבות לחינוך.

בזמן נאומו של שמעוני, עמד מאחורי הקלעים גסאן עבאס, כשהוא מקשיב לדברים.

ריקי בליך, שחקנית הטלויזיה והתיאטרון, שהשתתפה אמש בהצגה באשקלון, אמרה היום ל'אשקלון ניוז': "תראה, אני אומר לך את האמת, היתה לנו הצגה עם רגשות מעורבים, נוכחותו של ראש העיר, אחרי ההחלטה הבעייתית מאוד שלו לגבי הערבים שעובדים בעיר, היתה לא פשוטה לחברנו הטוב והנפלא גאסן עבאס , שהוא ערבי ישראלי, יליד ישראל, קולגה שלנו, תושב אום אל פחם, אני יודעת שראש העיר חזר בו, אבל זה היה צעד נוראי בעיני בתקופה כזו שהיא גם ככה מורכבת מאוד בשביל המדינה שלנו. עמדתי ליד גאסן כשראש העיר נאם, והוא היה עצוב מאוד ומדוכא, וכך גם לאורך ההצגה. הקהל היה חם ומקסים, אבל לפעמים, אפילו שאנחנו משחקים סיפור שקורה לפני מאה שנה בצ'כיה, קשה להתנתק מהמציאות. המצחיק הוא שזו הצגה אנטי מלחמתית שמדברת על טפשותם ופזיזותם של בני אדם ועל הטמטום שיש במלחמות. היא נושאת מסר של סובלנות וכנות, ומדברת נגד השלטון ובעד הרוח האנושית - אז אפשר לעשות את החיבור".

גסאן עבאס, התראיין הבוקר ל'אשקלון ניוז' ואמר את הדברים הבאים: "החלטתי אתמול להישאר בצד ולא לצאת לקוד קידה ולקבל מחיאות כפיים, מהחשש שמא יזרקו לעברי מילים גזעניות. החלטתי לא לבלוט יתר על המידה ולהנמיך את הלהבות".

עוד הוסיף עבאס ואמר: "שמעתי את דבריו של ראש עיריית אשקלון בטלויזיה, ולא חשתי בנוח עם זה, צריך להבין שכל מילה שנאמרת קשה מאוד לתקן. בכל אופן, אני מבטיח היום לקהל באשקלון שאצא בתום ההצגה, אשתחווה ואומר להם תודה מכל הלב".

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, ששמע לראשונה את הדברים מ'אשקלון ניוז' מסר בתגובה: " "צר לי שכך פני הדברים. בעיר אשקלון מועסקים מאות פועלים, ערביי ישראל. אני מעריך אותם מאוד ומכבד אותם. ישנם רופאים ואחיות בבית החולים ברזילי, פועלי בניין בכל רחבי העיר, שנמצאת בתנופת בניה. מה שאמרתי ספציפית, הוא להקטין את החיכוך בשלושת הגנים בהם עבדו הפועלים. זו הסיבה וכך צריך לנהוג ולא לגרום לעוול בשני הצדדים. צר לי שגסאן עבאס נפגע מדברי, אני מעריך אותו מאוד, גדלתי על דמויותיו בתוכניות הטלויזיה ובהצגות התיאטרון, אני מעריך אותו, אוהב אותו והוא אורח רצוי בעירנו אשקלון ואצלי באופן אישי".

גם היום ובמהלך כל השבוע, תרוץ ותשחקההצגה "החייל האמיץ שוויק" בהיכל התרבות אשקלון, במסגרת ההצגה מס' 1 לסדרת מנויי התיאטרון.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות