Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
שמעוני: "הסקר נועד לבחון את טיב מסגרות החינוך"

אשקלון: סקר חדש יבחן את טיב תרבות הפנאי בעיר

בשבוע הבא יחל סקר לבחינת תרבות הפנאי של התושבים, כשהשלב הראשון יוקדש לתחום הילדים והנוער. שמעוני: "הסקר נועד לבחון את טיב מסגרות החינוך"

מסגרות רבות באשקלון מספקות שירותי תרבות ופנאי לילדים, לנוער, לצעירים ולמבוגרים.

בניסיון להבין מה מכל מערך השירותים הזה מגיע לתושב, הוחלט לקדם סקר עירוני לבחינת תרבות הפנאי של התושבים.

בשלב הראשון הוחלט להתמקד בילדים ובנוער, בשכבות ה'-יב'.

מטרת סקר הילדים והנוער, שייצא לפועל בשבוע הבא, היא לבחון באופן כמותי מה הילדים עושים עם סיום יום הלימודים, עם אילו אתגרים הם מתמודדים, מה הצרכים שלהם מבחינה חברתית, לימודית, הגשמה עצמית וכמובן-מה מידת השביעות הרצון שלהם מהשירותים שהמערכות העירוניות והפרטיות מספקות להם.

בין השאלות שהסקר בוחן: עד כמה את/ה מגדיר את עצמך כאדם עסוק בשעות אחר הצהריים? עד כמה אתה מרגיש גאווה לחיות ולגור בעיר אשקלון? בכמה ימים בשבוע הנך שותף בפעילות התנדבות למען הקהילה? עד כמה את/ה מרגיש/ה בטוח בעיר? באיזו מידה את/ה יודע למי לפנות כשאתה צריך עזרה דחופה או בשעת מצוקה? בכמה מסגרות פעילות בשעות אחר הצהריים הנך פעיל בשבוע? באיזו מידה את/ה מעריך/ה שאת/ה מצליח/ה בלימודים? באיזו מידה לדעתך הוריך מודעים לפעילותך אחרי ביה"ס? עד כמה את/ה מגדיר/ה את התרבות בעיר כתרבות אלימה? למי אתה פונה כשאתה צריך עזרה בשיעורי הבית? ועוד.

כמו-כן, בוחן הסקר את השתתפות הילדים ובני הנוער במסגרות חינוך בלתי פורמאלי: ספורט, תנועות נוער, מחול, מוזיקה, אומנות, קריאת ספרים, הכנה לצה"ל וכדומה.

לשכבות ז'-ט' ניתנה בסקר התייחסות ייחודית למגמות מקצועיות בבתי הספר התיכוניים, על מנת שניתן יהיה להבין אילו מגמות כדאי לפתח בעתיד.

הסקר הינו פרי שיתוף פעולה בין מינהל החינוך, אגף תרבות, נוער וספורט, תכנית 'עיר ללא אלימות' ואגף הרווחה.

את הסקר יובילו בבתי הספר רכזי הנוער מטעם המחלקה לנוער.

ממצאי הסקר יעלו לדיון ב'שולחנות עגולים', בהם ישבו כל העוסקים בחינוך, חברה וקהילה ויתקיים בשיתוף התושבים.

כך ניתן יהיה לדעת בצורה טובה יותר אילו תכניות יש לקדם, מה חשוב לילדינו ומהם הצרכים שלא מקבלים מענה.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "חשוב לנו לשמוע את רחשי הציבור בתחומים שונים ובעיקר בתחום החינוך, אותו נמשיך ונפתח גם בשנת 2015. סקר שכזה יעזור לנו לקבוע יעדים ומטרות ובכדי לקבוע את טיב מסגרות החינוך, התרבות והפנאי שאנחנו מציעים לילדינו".

ראש מינהל חינוך, אבי קמינסקי, מוסיף: "תחת תפיסת העולם שהילד והנער הוא אותו אדם בבוקר, אחר הצהריים ובערב, אנחנו מובילים מדיניות של אינטגרציה בין החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר. הנתונים יספקו לנו מידע כיצד לבסס רצף זה ומהם הצרכים של התלמידים, שלהם אנחנו צריכים לתת מענה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות