Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-18.04.24 י' ניסן ה'תשפ"ד
אשקלון: ילדי בית הספר נווה אילן חוזרים לכיתות בטוחות

אשקלון: ילדי בית הספר נווה אילן חוזרים לכיתות בטוחות

פרויקט הסטת קו המתח הגבוה בבית ספר 'נווה אילן', הסתיים בהצלחה, בטקס מרגש בהשתתפות ראש העיר, בכירים בחברת חשמל, צוות המורים, תלמידים והורים

פרויקט הסטת קו המתח הגבוה בבית ספר 'נווה אילן', הסתיים בהצלחה.

בטקס מרגש שהתקיים בבית הספר הוסרו השלטים מעל הכיתות הסגורות מזה כשנה, והתלמידים החלו את לימודיהם בבטחה. הטקס התקיים במעמד ראש העיר, איתמר שמעוני, בכירי חברת חשמל: מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, סמנכ"ל החברה, יאשה חיאין, מנהל מרחב דרום, דוד הירש ומנהל האזור, לוי חיים.

כן נכחו סגן ראש העיר, אפי מור, מ"מ ראש העיר, תומר גלאם, המשנה לראש העיר והממונה על איכות הסביבה, יורם שפר, הממונה על החינוך וחבר המועצה, הרב יעקב אביטן, מנכ"ל העירייה, חיים סופר, מנהל מינהל חינוך, אבי קמינסקי, נציגי איגוד ערים לאיכות הסביבה אשקלון, נציגי ועד ההורים, מנהל מתנ"ס 'נווה אילן', גד מנור, תלמידים וצוות חינוכי.

כזכור, עם כניסתו לתפקיד החל ראש העיר בפגישות עם הגורמים הרלוונטיים לפתרון הבעיה לטווח הארוך והגיע למסקנה כי יש להעתיק את קו המתח הגבוה הסמוך לבית הספר, למרחק בטחון שבין 10-20 מטרים ממיקומו הנוכחי.

במקביל הורה לסגור את הכיתות הסמוכות לקו המתח ולהעביר את הלימודים בהם, באופן זמני, למתנ"ס נווה אילן.

המיקום החדש, עליו סוכם, יבטיח כי הקרינה הנפלטת מקו המתח לא תסכן את התלמידים ובאי בית הספר.

במהלך מבצע 'צוק איתן' הגיעו ראש העיר ומנכ"ל חברת חשמל להבנות בנושא והצליחו לקדם את הפרוייקט.

כמו כן הוחלט כי ההוצאה הכספית של העתקת הקו, בעלות של מיליון וחצי ש"ח, תהיה כולה על חשבון חברת החשמל.

עבודות הסטת קו המתח החלו, כמתוכנן, ב-1 לספטמבר וכאמור הסתיימו לאחרונה. בדבריו הודה ראש העיר, איתמר שמעוני, לבכירי חברת חשמל על שמצאו את הזמן והגיעו בכדי לקחת חלק בטקס. "השותפות הזו בין העירייה לחברת חשמל היא מיוחדת במינה ואנחנו מברכים עליה. גם בזמן 'צוק איתן' הייתם כאן איתנו בכל שעה, עזרתם וסייעתם לתושבי העיר. אני מבקש להודות גם ליורם שפר שבנחישות ליווה באדיקות את כל התהליך והרבה בזכותו הגענו לרגע הזה. הפרויקט הסתיים במהירות רק בזכות עבודה משותפת של כל הגורמים ובגלל רצון טוב של ההורים, הצוות החינוכי חברת חשמל והגופים השונים. אחרי שנים של חוסר בטחון וחשש יש לילדים מרחב בטוח גם בכיתות וגם בחצר וזה בהחלט יום חג". מנכ"ל חברת חשמל, אלי גליקמן: "בהתראה קצרה עזבנו הכל והגענו לפה היום. בפגישות שהתקיימו עם ראש העיר הוא הציג בפנינו את המצוקה הקיימת בבית הספר וכשראינו שיש בעיה אמיתית במקום החלטנו להירתם. מבחינתו להירתם זה לא רק לדבר אלא לעשות והכל בלוח זמנים אינטנסיבי". "חשוב לזכור שרשת החשמל הייתה במקום לפני הקמת בית הספר ובראייה לאחור היה אפשר לבנות אחרת אבל אחרי שהועלתה הבעיה נרתמנו בשמחה לפרויקט כי מבחינתו אשקלון מייצגת משהו מיוחד- עמידה ונחישות". בדברי הברכה הודו התלמידים על היוזמה: "כיום אנו חוזרים לכיתות שלנו ללמוד בבטחה ומברכים ומודים על מאבק נכון וראוי. כמאמר הידוע 'נאה דורש ונאה מקיים' כך גם אתה, ראש העיר, עמדת בדבריך ועשית את שהבטחת. הודות לאנשים טובים בדרך הצלחנו לעבור תקופה לא פשוטה בנוחות על כך אנו מודים גם למנהל מתנ"ס 'נווה אילן', גד מנור".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות