Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
אשקלון תארח את הכינוס העולמי של חבר נאמני הסוכנות

אשקלון אירחה את הכינוס העולמי של חבר נאמני הסוכנות

הכינוס העולמי של חבר נאמני הסוכנות היהודית, שתוכנן להתקיים במקסיקו, הועבר כאות סולידריות לאשקלון ויתקיים בין התאריכים 26-28 באוקטובר

מאות מנהיגי קהילות מהעולם יבקרו בדרום הארץ במסגרת כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית כאות סולידריות.

הכינוס, שתוכנן להתקיים במקסיקו והועבר לאשקלון,ייערךבתאריכים 26 - 28 באוקטובר ובמהלכו יסיירו מנהיגי הקהילות באשקלון וביישובי עוטף עזה וידונו במאמצי הסיוע של יהודי התפוצות לתושבי הדרום.

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, המורכב ממאות מנהיגי קהילות וארגונים יהודיים מרחבי העולם ומישראל, יתכנס בשבוע הבא באשקלון ונציגיו יסיירו בדרום.

מנהיגי הסוכנות היהודית החליטו לערוך את הכינוס באשקלון ולא בקהילה היהודית של מקסיקו כפי שתוכנן, כדי להפגין את הסולידריות של יהודי התפוצות עם אזרחי ישראל ועם תושבי הדרום על רקע מבצע 'צוק איתן'.

הכינוס ייערך בראשות יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי ויו"ר חבר הנאמנים צ'רלס רטנר.

במהלך הכינוס ידונו נציגי הקהילות במאמצי הסיוע של יהודי התפוצות לתושבי הדרום באמצעות הסוכנות היהודית במגוון תחומים.

הם יסיירו ביישובים הסמוכים לגדר ויפגשו עם התושבים שנפגעו מירי הטילים, ביניהם בעלי עסקים, חקלאים, סטודנטים, תלמידי תיכון ועולים חדשים. הנציגים מחו"ל יפגשו עם חברי כנסת ועם ראשי הרשויות בדרום ויקבלו סקירה מפי גורם ביטחוני בכיר.

בפני המנהיגים מהתפוצות תדבר גם רחלי פרנקל, אמו של הנער נפתלי פרנקל ז"ל.

דיוני הכינוס יוקדשו גם לנושאים אסטרטגיים הניצבים על סדר היום בעולם היהודי ובכללם, תכניות לחיזוק הקשר של צעירי התפוצות עם ישראל ולהעמקת הזהות היהודית שלהם; המאבק באירועים האנטישמים והאנטי ישראלים ברחבי העולם; והמשך המאמצים של הסוכנות היהודית להבאת עולים מרחבי תבל על רקע מגמות הגידול בעלייה.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "בשמי ובשם כל תושבי אשקלון, אני מודה לכם על שבחרתם לקיים באשקלון את הכנס העולמי של חבר נאמני הסוכנות היהודית. מחוות שכאלה מרגשות ומחזקות אותנו ונותנות לנו כוח להמשיך ולעמוד איתן נוכח הטרור הרצחני המופעל מרצועת עזה נגד אזרחי ישראל, הדרום ואשקלון זה למעלה מעשר שנים.

הודות להתגייסות המהירה של שותפי חבר הנאמנים בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ובקרן היסוד, הסוכנות היהודית הוציאה כשישים וחמישה אלף ילדים מהדרום להתרעננות מחוץ לאזור הלחימה מאז תחילת מבצע 'צוק איתן' והעניקה סיוע כספי מיידי לעשרות משפחות, שנפגעו מירי הטילים.

הכינוס הזה נועד גם להפגין את הסולידריות של יהודי התפוצות עם התושבים בדרום ונועד לסייע לבעלי העסקים באזור, שנפגעו באופן משמעותי בתקופה האחרונה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות