Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
איתמר שמעוני. מסכם שנה בכסא ראש העיר.

ראיון מסכם שנה בתפקיד

שנה חלפה מאז ישב איתמר שמעוני, לראשונה על כסא ראש עיריית אשקלון, היום הוא מתפנה לשוחח עמנו לסיכום ביניים: "הייתי נותן לשנה האחרונה ציון 7.5"

שנה חלפה, מאז מערכת הבחירות הסוערת שעברה על אשקלון, בסופה נבחר ברוב קולות, איתמר שמעוני לתפקיד ראש עיריית אשקלון.

מיד עם היוודע תוצאות הבחירות, לא המתין שמעוני לתום תקופת החפיפה ומיד החל לעבוד במרץ.

תוכניות גרנדוזיות עמדו אצלו על הפרק, אינספור ריצות, פגישות ושיחות חתך, ערך בקרב עובדי העיריה ובקרב אנשי המקצוע המלווים אותו.

מערכת החינוך ניצבת אצלו בראש סדר העדיפויות, אליה הוא הסיט בשנה האחרונה לא מעט תקציבים, ודרש בתוקףמפנהבתחום החינוך באשקלון, לשם הוא כיוון בכל הכח.

בדרך, הוא נאלץ להילחם בפשיעה שהתחוללה בעיר מיד עם כניסתו לתפקיד, מטעני חבלה שהוצמדו למכוניות והתפוצצו במרכז העיר, התנקשות בצאת שבת בלובי של בניין מגורים ואשקלון שוב בכותרות ושוב תחת הסלוגן "עיר ללא רחמים".

במקביל, איומים נשלחו גם לעברו שלשמעוני, מיד לאחר שהצהיר בכל אמצעי תקשורת, כי ילחם ביד קשה כנגד ארגוני הפשיעה באשקלון וימגר בכל הכוח את האלימות ברחובות.

בעקבות האיומים של גורמים עבריינים לעברו של ראש העיר, נאלץ האחרון להתחמש במערך אבטחה כבד שכלל: מאבטח אישי, מיגון לשכתו, ושומר שהוצב על סף דלת ביתו.

אם לא די בכך, אז האיתות של השכנים מדרום להפר את השקט, הפך עד מהרה למבצע 'צוק איתן', שבמהלכו שותקה העיר אשקלון והיתה עסוקה בעיקר ביירוט הרקטות ובטיפול בנפגעי חרדה.

למרות קבלת הפנים הלא חגיגית לה זכה שמעוני בשנה הראשונה לכהונתו, הוא לא ויתר על מימוש חזונו, בעיקרבתחום החינוך.

הוא שיפץ ובנה מוסדות חינוך וגנים בקצב מסחרר וקינח את השנה הראשונה לכהונתו בפסטיבל 'דרום אדום', כמותו לא נראה מעולם באשקלון, עם למעלה מ-40,000 חוגגים באירועי חוה"מ סוכות.

הבוקר (שלישי), הזמין אותנו שמעוני ללשכתו וסיכם שנה בתפקיד.

שמעוני: "אין ספק שנעשתה כאן המון עבודה יחסית לשנה. עיקר המאמצים והמשאבים הופנו לעבר מערכת החינוך, שיפצנו גנים, בנינו חדשים ואותו הדבר עשינו גם בבתי הספר בעיר".

"השנה, לקראת בניית תקציב 2015, כינסתי את כל ראשי האגפים בעירייה ושאלתי אותם "לאן כדאי השנה להפנות חלק משמעותי בתקציב?", הם לא ידעו לענות לי. לכן החלטתי שהתושב, שהוא בעצם המעסיק הישיר שלנו,יחליט מהןהעדיפויות שלו, ועל כך הוא נשאל בסקר שביעות רצון, שערך עבורנו מכון סקרים ומחקרי שוק "שווקים פנורמה",בניהולו של יוסי ודנה".

בסקר עולה כיהתושבים באשקלון מרוצים מאוד מהמפנה בחינוך ומעוניינים כי גם בשנת 2015 יעמוד נושא החינוך בראש סדר העדיפויות.

שמעוני: "אנחנו עתידים לבנות עוד 40 גנים חדשים במהלך שנת 2015, בנוסף גם עוד שלושה בתי ספר חדשים וגם בית ספר חדש לאומנויות, שיבנה בשכונת אגמים החדשה".

אל המקום השני בחשיבות התושבים הגיענושא הטיפול בתעסוקה ומחסור במקומות עבודה איכותיים בעיר.

גם הטיפול בנושאי התחבורה, פקקי התנועה והמחסור בחניה, מציקיםלתושב האשקלוני ועל כל אלה, יינתן דגש רב בספר התקציב של 2015.

חלפה מהר השנה הראשונה כראש עיר?
"חלפה מהר מאוד, במהלכה עברנו מלחמה קשה מאוד, אך בסופו של דבר אני יכול להביט לאחור בסיפוק ולהסתכל על הדברים החיוביים שקרו לנו באשקלון. סיימנו את 2014 ללא גרעון בתקציב, למרות כל התחזיות של האנשים הפסימיים בעיר, עשינו מהפכה בחינוך, השקענו בספורט, במצוקת החניה והתחלנו בפיתוח רצועת החוף".

מהם הרגעים הקשים של השנה האחרונה?
"ללא ספק 'צוק איתן' והאיומים על חיי מצד גורמי פשיעה, זה לא נעים, אבל עברנו גם את זה".

מה הציון שהיית נותן לשנה הראשונה לכהונתך?
"אני חושב 7.5, עם כל הרצון הטוב והעשייה, היו לא מעט תקלות בדרך, שלאו דווקא היו תלויות בנו.נלמד להפיק את הלקחים ולהמשיך בכל הכוח הלאה. רבים אמרו לי "תנבור במגירות, תראה מה עשו קודמך בתפקיד", אך אני מביט קדימה ולא מתעסק בעבר, אותי מעניין מה יהיה בעוד עשר שנים לא מה היה לפני שהגעתי".

אתה מופתע מהציון הגבוה שהעניקולך התושבים בסקר שביעות הרצון?
"כ-80% מתושבי אשקלון מרוצים מתפקודו של ראש העיר וזה מחמיא לי מאוד. הציבור באשקלון יודע להעריך את העשייה המשמעותית שנעשית עבורו, בכל התחומים".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות