Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-28.03.24 י"ח אדר ב' ה'תשפ"ד
יום הניקיון הבינלאומי צוין באשקלון

יום הניקיון הבינלאומי צוין באשקלון

'יום הניקיון הבינלאומי' נפתח בישראל בטקס שהתקיים באשקלון במעמד השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, רה"ע, איתמר שמעוני, יו"ר מרכז השלטון המקומי ועוד

'יום הניקיון הבינלאומי' נפתחבשני בישראל בטקס שהתקיים באשקלון.

במהלך היום התקיימו פעילויות שונות בנושא ובסופן התקיים טקס מרכזי בפארק גולדה במעמד השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, ראש העיר, איתמר שמעוני, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מר חיים ביבס, נציג שגרירות אוסטרליה בישראל, בן רה ומנכ"ל קק"ל, מאיר שפיגלר.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "כבוד גדול נפל בחלקה של העיר אשקלון לפתוח היום את יום הניקיון הבינלאומי. לקרן קיימת לישראל יש זכויות רבות בישראל וזכות גדולה על שהפכה את יום הניקיון הבינלאומי לפרוייקט הסביבתי הגדול ביותר בארץ. מי שמכבד את הסביבה, מכבד גם את הסובבים אותו, וזו הסיבה שגם במערכת החינוך באשקלון הגדרתי כבר בראשית כהונתי כראש עיר שציונים הם לא מהות הכל.

"כמו ברחבי העולם, גם באשקלון אנו מקדמים מזה שנים תוכניות מקיפות להגנה על הסביבה, לטיפול בפסולת, לשמירה על הניקיון, ובמקביל מקיימים קשרים הדוקים עם המשרד להגנת הסביבה, בראשותו של השר עמיר פרץ, לקדם כל יוזמה שיכולה לסייע להגנה על הסביבה. אנו מוצאים בשר פרץ ידיד נאמן ומגן נחוש על הסביבה. מי שהביא לנו את כיפת הברזל הביטחונית, מייצר במשרדו בימים אלו 'כיפת ברזל' סביבתית, במסגרת שורה ארוכה של יוזמות ופרויקטים שנועדו להפוך את הסביבה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו".

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ: "כל אחד מכם הוא שגריר שמעביר את המסר לשמירה על סביבה נקיה. כולנו כאן בחסות הקרן הקיימת בישראל שמובילה את המפעל העצום הזה של יום הניקיון. ביום הניקיון הבינלאומי הזה אני שמח לבשר שהקצבנו משאבים לראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, כדי שיוכל לשפר את מה שהוא עושה למען הסביבה, וביניהם גם תקציב לטיפול בפסולת בניין. היום, כשאנחנו קרובים ליום כיפור, אנחנו מתבקשים לבקש סליחה גם בן אדם מהסביבה שלו. במהלך כל כך הרבה זמן פגענו בטבע ועכשיו כולנו מתגייסים כדי לתקן את הנזקים הגדולים שעשינו. אני מבטיח להיות השגריר שלכם

בדיוני האוצר על התקציבים שמגיעים לכם. אני אלחם על כך שכל ההבטחות שניתנו לדרום יעוגנו ויינתנו.

אני שמח שרבים מבתי הספר באשקלון הינם ירוקים ואנחנו רוצים להגדיל את המספר הזה, כדי שידברו על צבע ירוק בדרום ולא רק על צבע אדום".

בטקס השתתפו גם תלמידי כיתות ה' ו-ו' בבתי הספר היסודיים 'ארלוזורוב', 'הראל', 'רותם', 'דקל', 'עוזיאל', 'נווה ציון' ו'אור החיים'. התלמידים השתתפו בפעילות ניקיון במקום ועברו סדנאות הסברה והדרכה בשיתוף קק"ל.

במקביל, כ-250 תלמידים מבית הספר מקיף ה' ביצעו פעילות ניקיון בשטחים פתוחים ברחבי העיר, בשיתוף מחלקת הנוער והאגף לאיכות הסביבה בעיריית אשקלון.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות