Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-27.04.24 י"ט ניסן ה'תשפ"ד
תלמידים חשפו תמונות עירום בטאבלט של המורה

תלמידים חשפו תמונות עירום בטאבלט של המורה

מכשיר הטאבלט של מורה מתיכון באשקלון נשכח בכיתה והתלמידים נכנסו אליו ומצאו תמונות עירום שלה. בעקבות זאת, הנהלת בית הספר ביקשה ממנה להתפטר

מורה בתיכוןבאשלון טוענת כי מכשיר הטאבלט שלה נשכח בכיתה והתלמידים נכנסו אליו ומצאו תמונות עירום שלה.

בעקבות זאת, לדברי המורה, הנהלת בית הספר זימנה אותה לשיחה וביקשה ממנה להתפטר, ומכשסירבה יצאה לחופשת מחלה.

כעת מתברר כי לא רק שהתלמידים צפו בתמונותיה, אלא שככל הנראה אחד התלמידים אף הפיץ את התמונות לחבריו ב"ווטסאפ".

עורך דינה של המורה טוען כי הדבר נודע לו בשעות האחרונות (חמישי) והוא שוקל להגיש תלונה במשטרה על הפצת התמונות.

למרות בקשת בית הספר, המורה לא מתכוונת להתפטר.

לפי גרסת עורך דינה של המורה, המקרה אירע בתחילת השבוע כשתלמידי כיתה י"א מצאו את הטאבלט של מורתם שהושאר שם בטעות, ובו תמונות עירום.

לדברי המורה כלל לא ידעה שהתמונות נמצאות שם, שכן הן צולמו במכשיר הסלולארי הפרטי שלה ולאחר מכן נמחקו, אלא שהן סונכרנו לטאבלט דרך הענן כשנרשמה עם כתובת המייל שלה.

לדברי עורך הדין יובל חרש המייצג את המורה, "כשזימנו אותה אמרו לה שהתמונות פוגעות באמינות שלה ובמוסר שלה. היא הקורבן כאן, אבל הרבה יותר קל להיפטר ממנה ולא להתעמת עם התלמיד שחדר לפרטיות שלה והפיץ את התמונות".

המורה יצאה לחופשה מיום שני השבוע, ופרקליטה שלח מכתבי התראה לבית הספר על כך שביקש ממנה להתפטר למרות שלא עשתה עבירה, וכן להוריו של התלמיד הקטין שככל הנראה הפיץ את תמונותיה.

"המצב שלה לא טוב מאז המקרה, היא מאוד נסערת. עובד סומך על המעסיק שלו שידאג לו וישמור על הזכויות שלו, אבל כאן לא היה שום גיבוי אלא להיפך", אומר עו"ד חרש. "למעשה בית הספר מעניש אותה על זה שחדרו לה לפרטיות והשתמשו בנתונים שלה, כשהיא בכלל לא ידעה שהתמונות האלה קיימות. אנחנו נדרוש מבית הספר להחזיר אותה לאותו מקום עבודה, לפצותה ולהתנצל על המקרה", הוסיף.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "תמונות העירום של המורה הן לא עניינו של אף אחד. זה ברור. רוב הדיון בפרשת הטאבלטגייט התמקד בזכות לפרטיות, אבל התלמידים שהפיצו אותן הם על פי החוק בישראל עברייני מין... המורה היא זו שנעשה לה עוול. מי שצפה ללא רשות בתמונותיה, מי שהעביר הלאה הוא זה שצריך להיענש. אבל משום מה היא זו שמשלמת את המחיר, היא שנשלחה הביתה בעוד התלמידים שעומדים מאחורי המעשה, עבריינים לפי החוק בישראל, לא נפגעו. מה מערכת החינוך מלמדת את בני הנוער האלה כשהיא מגנה על התוקפים ומפקירה את הקורבן? אני מצפה משר החינוך שי פירון להתערב באופן מיידי ולעצור את חוסר הצדק הזה".

מהרשת המנהלת את בית הספר נמסר כי הנושא מצוי בבדיקה בתיאום עם משרד החינוך והרשות המקומית.

ממשרד החינוך נמסר כי הוא רואה בחומרה כל פגיעה הקשורה בצנעת הפרט. בעקבות המקרה יקיים בית הספר בקרב התלמידים שיחות הסברה אודות ההשלכות של שימוש לא מבוקר במידע המצוי ברשת, וכן אודות החשיבות של שימוש מושכל באמצעים הטכנולוגים השונים. עוד נמסר כי נסיבות המקרה ופרטיו מצויים בבדיקה.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות