Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-28.03.24 י"ח אדר ב' ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

אשקלון: שנת הלימודים נפתחה

שנת הלימודים במוסדות החינוך באשקלון נפתחה הבוקר. עיריית אשקלון קישטה במהלך הלילה את העיר בדגלים ובלונים. שמעוני: "משהו חדש מתחיל בחינוך"

פחות משבוע לאחר הפסקת האש, שנשמרת בינתיים, חזרו היום (שני) תלמידים באשקלון ובכל רחבי הארץ לכיתות הלימוד.

יותר מ-2 מיליון תלמידים וילדי הגנים בכל רחבי המדינה,פתחו היום בבוקר את השנה, מתוכם 149,705 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם לראשונה במערכת החינוך, ו-112,750 תלמידי י"ב שיחתמו השנה 12 שנות לימוד. לצדם, יתחילו את השנה 164,999 עובדי הוראה.

מערכת החינוך תקדיש את פתיחת השנה לעיסוק באירועי הקיץ האחרונים ובמבצע "צוק איתן".

במשרד החינוך אמרו כי על רקע האירועים הביטחוניים ושיבושה של חופשת הקיץ, הוחלט כי השבועיים הראשונים בכל רחבי הארץ ובפרט ביישובי הדרום יוקדשו לחזרה לשגרת למידה, באמצעות "שילובן של פעילויות הפגה, מתן מענים רגשיים וחיזוק החוסן האישי".

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, התייחס לפתיחת שנת הלימודים באשקלון ואמר: "השינוי שאנו מובילים כיום במערכת החינוך באשקלון הוא שינוי יסודי ועמוק, אך גם שינוי שכבר אפשר לראות בעיניים. בכל רחבי העיר מתחוללת כיום תנופת בנייה חסרת תקדים של גני ילדים, כיתות לימוד, אולמות ספורט ושדרוג תשתיות.

חוללנו מהפכה של ממש גם בסבסוד הפעילות במוסדות החינוך.

עיריית אשקלון בראשותי הסיטה תקציבים על מנת שלכם, ההורים, יהיה קל יותר להתמודד עם התשלומים לגנים ובתי הספר. חתכנו בחצי את הוצאות ההורים על הזנה, הסעות וצהרונים, בכל גני הילדים בעיר תופעל מסגרת של יום חינוך ארוך.

במקביל, נפעיל פיילוט דומה בשני בתי ספר בעיר, שאם יעלה בהצלחה, יורחב בשנה הבאה לכל בתי הספר בעיר, במטרה להבטיח פעילות במסגרת הצהרונים גם לתלמידי בית הספר, פעילות הכוללת העשרה, חוגים, וכמובן ארוחה חמה.

נמשיך בפעילות המוצלחת של הקייטנות גם בחופשות החגים. כאב לשלושה ילדים, אני יודע כמה זה מורכב למצוא סידור לילדים בחופשות, כשמוסדות החינוך אינם נותנים לכך מענה.

באשקלון הורים אינם צריכים לאלתר מסגרות עבור ילדיהם בחופשות החגים, כי פתרנו את הסוגיה הזו עבורכם ובמחירים שווים לכל נפש.

מערכת החינוך באשקלון חווה כיום מהפכה אדירה, מי בבנייה מחדש, מי בתוספת כיתות לימוד ומי בשיפוץ מקיף.

כל זה נעשה תוך הסטת תקציבים רבים לחינוך, מתוך אמונה בכך שרק השקעה בילדים שלנו תניב בסופו של דבר תוצאות.

אני רואה לנגד עיני אתכם, ההורים, וכל מה שנעשה עד כה, נעשה אך ורק כדי שיהיה לילדיכם מקום ראוי יותר לשהות וללמוד בו, ולכם את השקט הנפשי ללכת לעבודה, בידיעה שהילדים שלכם נמצאים בידיים טובות, מסורות ואוהבות.

נכון, על אף העבודה העצומה שנעשתה כאן בזמן קצר ביותר, עדיין מלאכה רבה עוד לפנינו. ישנם עוד גני ילדים המשוועים לשיפוץ, ישנן עוד עשרות כיתות לימוד שיש לבנות, ישנן עוד תשתיות חינוך שצריך לשדרג, ונעשה את זה גם בשנים הבאות.

במקביל, נמשיך להשקיע משאבים גם בתחום הפדגוגי. נרחיב את פעילות המרכז למצויינות, נשיק את פרוייקט הטאבלטים כפיילוט בכיתות ז', נקדם תוכניות להעלאת אחוז הזכאים לבגרות ולמניעת נשירה מבתי הספר, נעודד לימוד באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ועוד.

אני מתחייב לכך שגם בשנים הבאות תחום החינוך יעמוד בראש סדר העדיפויות של העירייה בראשותי. הצבתי בראשית הכהונה שלי יעד - להפוך את מערכת החינוך באשקלון למערכת החינוך המובילה בארץ. אנחנו בדרך לשם.

אחרי תקופה לא קלה שעברנו, נפתחת היום כסדרה שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר. עבדנו לילות וימים כדי שכל הגנים ובתי הספר יהיו ערוכים ומוכנים לקראתכם.

אני מאחל לכם שנת לימודים פורייה ומוצלחת, שנה של הישגים, ולילדים היקרים העולים לכיתה א', שיהיה לכם מעבר חלק ומוצלח מהגן לבית הספר.

אני משוכנע שכבר הבוקר תוכלו כולכם לחוש ולראות שמשהו חדש התחיל באשקלון. בהצלחה!"

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות