Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-25.04.24 י"ז ניסן ה'תשפ"ד
לפיד בביקורו באשקלון.

אשקלון תיכלל בין היישובים שיזכו לפיצוי בשל מבצע "צוק איתן"

בעקבות האירועים הביטחוניים במהלך ימי הלחימה במבצע צוק איתן, החליטה הממשלה על מתן סיוע מקיף, מיוחד ומידי לתושבי הדרום הכולל גם את אשקלון

בעקבות האירועים הביטחוניים במהלך ימי הלחימה במבצע צוק איתן, החליטה הממשלה על מתן סיוע מקיף מיוחד ומידי לתושבי הדרום.

כמה ימים קודם לכן, החליט משרד האוצר יחד עם ההסתדרות, הארגונים העסקיים והתאחדות התעשיינים, להקים צוותי עבודה משותפים שידונו בסוגיית הפיצויים העקיפים לעסקים ולתושבים המתגוררים ביישובי הדרום בטווח של עד 40 ק"מ.

שר האוצר, לפיד אמר השבוע כי: "ניתן כיפת ברזל כלכלית לתושבי הדרום".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הוסיף: "החובה שלנו היא להביא וודאות וביטחון כלכלי לאזרחים שנמצאים בשעה קשה זו וכך פעלנו מרגע תחילת המבצע. יש כאן אמירה חברתית וכלכלית חשובה".

חבר הכנסת איציק שמולי הגיש הצעת חוק דחופה בתמיכת ההסתדרות והמעסיקים, שבמסגרתה יזכו מעסיקים וגם עובדים בדרום לתשלומי מקדמות כדי לחפות על נזקי 'צוק איתן'. "כולנו מצפים מבעלי העסקים בדרום לגלות חוסן ואורך רוח אבל בלוני החמצן שלהם עומדים להיגמר" .

הצעת החוק נועדה להקל על הפגיעה הכלכלית הקשה שסופג העורף, בעיקר המגזר העסקי, ולתת לו מענה בזמן אמת, במקום הסדרת הפיצוי הממשלתי בדיעבד. עד כה ניתן פיצוי מצומצם יחסית ובאיחור רב של חודשים לאחר התרחשות הנזק.

בשלב זה סוכם כי יינתנו פיצויים בגין חודש יולי לתושבי הדרום בעקבות מבצע "צוק איתן", על-פי מתווה הפיצויים העקיפים שניתנו בעקבות מבצע "עמוד ענן" בנוסף, בהתאם לסיכום בין שר האוצר, יאיר לפיד ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן יינתן פיצוי לעובדים לפי פרמטרים שייקבעו, בהם עובדים ברשויות מקומיות שלא פתחו את מוסדות החינוך והקייטנות. כמו-כן, תוסדר סוגיית עובדים עם מוגבלויות שנמנע מהם להגיע למקום עבודתם.

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בירך על ההחלטה ואמר: "הוצאנו מאז תחילת המבצע 19 מיליון שקל רק לארוחות שחולקו ל-50 אלף אנשים ששהו במקלטים. אנו עושים הכל כדי לחזק את ראש הממשלה על מנת שייתן מכה מנצחת, אבל כשנגמרת המלחמה אני צריך להשלים פערים. מתוך 40 אלף בתי אב, 6,000 ללא מיגון וללא אפשרות לצאת לחדרי מדרגות. כל בקשתי היא לכלול את אשקלון בהחלטה 1864 בעניין סיוע ליישובי הדרום ולקבל עדיפות לאומית נקודתית לאזור התעשייה. זו התשובה לחמאס וגם לתושבי אשקלון, שיראו שיש ערבות הדדית".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות