Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
בית החולים ברזילי באשקלון רשם פריצת דרך עולמית.

בית החולים ברזילי באשקלון רשם פריצת דרך עולמית

המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי, הינו בין הראשונים בעולם שביצע השתלת קוצב לב חדשני המשדר אוטומטית מידע על אירועים לבביים היישר לרופא המטפל

ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה של המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי אוניברסיטאי "ברזילי" שבאשקלון בוצעה לאחרונה אחת ההשתלות הראשונות בעולם של קוצב הלב Etrinsa HF-T, הכולל מערכת רה-סנכרון לבבי (CRTP).

המכשיר שהושתל משתייך לדור חדש של קוצבי לב מתוצרת חברת ביוטרוניק - ההשתלה בוצעה במקביל לשתי השתלות נוספות בגרמניה ובצרפת, ובוצעה ע"י ד"ר ולדימיר חלמייזר.

ייחודה של סדרת הקוצבים החדשים מסוג Etrinsa, הוא יכולת שידור הנתונים מהקוצב המושתל אל המרכז הרפואי באופן יומיומי ורציף, ויכולת שידור התראות במקרים של הפרעות בקצב הלב על ידי מערכת Home Monitoring.

בנוסף, בקוצב זה מוטמעת טכנולוגיה המאפשרת לחולים המושתלים לעבור סריקות MRI חיוניות.

יכולתו של הקוצב לשדר לרופאים נתונים על מצבו של לב החולה, מאפשרת לצוות המטפל לנטר את מצב החולה ולקבל במהירות ובמהימנות גבוהה התראות על כל אירוע לבבי שהתרחש.

על ידי כך, ביכולתם לפעול באופן מיידי לטיפול במצב החולה ולמנוע הידרדרות מסכנת חיים או מחלות משניות.

על פי נתונים ממספר מחקרים קליניים מהשנים האחרונות, למעלה מ-25 אחוז ממושתלי הקוצבים סובלים מהפרעות קצב מסוג פרפור פרוזדורים (Atrial fibrillation), שקשה לאתר או לאבחן אותן בגלל אופיין השקט ולכן יש חשיבות רבה לניטור הקבוע.

"סדרת קוצבי הלב החדשה זו מהווה צעד משמעותי ביותר במונחים של בטחון החולה ושלומו", אומר ד"ר ולדימיר חלמייזר, מנהל היחידה לקיצוב ואלקטרופיזיולוגיה במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי האוניברסיטאי "ברזילי".

עוד מוסיף ד"ר חלמייזר: "יכולתם של הקוצבים המושתלים לשדר באופן אוטומטי נתונים על מצב הלב לאחר ההשתלה, ובכל אימת שקורה אירוע חריג, מסייעת לנו להעניק לחולים את הטיפול הטוב ביותר.

ככל שאני יודע מוקדם יותר מה קורה לחולה, כך אני יכול להגיב מהר יותר ובכך להציל חיים".

ואכן, החולה שהושתל לראשונה בעולם ב"ברזילי" שידר לרופאיו כשבועיים לאחר ההשתלה פרטי אירוע לבבי של פרפור עלייתי (Atrial Fibrillation), שהיה חדש ולא אובחן עד אז בחולה.

פרטי האירוע הועברו לרופא אוטומטית על מערכת הניטור הביתי ללא ידיעת החולה וללא הפעלה כלשהיא מצידו.

באמצעות השידור שהתקבל יכלו רופאי היחידה לקיצוב להתבונן בהקלטה מפורטת של האירוע הלבבי ולבצע אבחון וטיפול מוקדם יותר בחולה.

ייחודה של מערכת הניטור מרחוק Home monitoring הוא בכך שהיא מאפשרת ניטור אלחוטי מרחוק, באופן אוטומטי ורציף של מצב המטופלים וסטאטוס המכשיר המושתל בנוסף לעדכון יומיומי שוטף וללא צורך בהתערבות כלשהי מצידו של המטופל.

מחקרים אחרונים הראו שהשימוש במערכת Home Monitoring מסייע לריפוי החולים ומשפר את איכות חייהם ומאפשר להפחית את מספר האשפוזים על רקע לבבי.

יתרה מכך, במחקר הבינלאומי "In-Time" שתוצאותיו הראשונות הוצגו לאחרונה, הצליחו החוקרים להוכיח שהשימוש במערכת הניטור מביאה להפחתה של מעל 50% בתמותת החולים בשל אי ספיקת לב בהשוואה לחולים מושתלים שלא נוטרו מרחוק.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות