Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
שבתאי צור. בקרוב רחוב על שמו, ליד ביתו.

פרסום ראשון בקרוב באשקלון: רחוב ע"ש שבתאי צור

ועדת השמות בעיריית אשקלון החליטה בצעד תקדימי, לקרוא רחוב על שמו חבר המועצה והמשנה לראש העיר, שבתאי צור. הרחוב יהיה בסמוך לביתו שבשכונת שמשון

ועדת השמות של עיריית אשקלון אישרה בצעד תקדימי, לראשונה באשקלון, לקרוא רחוב על שמו של אדם בעודנו חי.

השבוע, התכנסה ועדת השמות והחליטה בצעד תקדימי, להעניק רחוב על שמו של שבתאי צור, חבר מועצת העיר, המשמש גם כמשנה לראש העיר, איתמר שמעוני.

כאמור, החלטה זו של ועדת השמות הינה תקדימית, שכןלפי סעיף 1.3.1 בקריטריונים למתן שמות לרחובות, נקבע: "אין לקבוע שם לרחוב על שם אישיות במקרים הבאים. טרם חלפו 24 חודשים לפחות מיום פטירת האישיות. במקרים מיוחדים, החלטה לקצר את התקופה, תתקבל ע"י שני שלישים מחברי הוועדה הנוכחים בישיבה".

עקרונות קביעת שמות הרחובות, כך נכתב בחוזר העיריה, ייבחרו כשהם אחד מאלה:

יקירי האומה,ראשי היישוב ומנהיגיו,ראשי התנועה הציונית- על כל פלגיה,נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, רמטכ"לים ואלופים בצה"ל,דמויות חינוכיות ודמויות מן ההיסטוריה היהודית,מנהיגים דתיים ורוחניים,חסידי אומות העולם,סופרים, משוררים, אמנים ואנשי רוח ומדע לאומיים, יועדפו אישים אשר זכו בפרס
נובל ו/או בפרס ישראל משוללי מחלוקת ציבורית.

כמו כן שמות ואירועים הקשורים במאבק היישוב לעצמאות וביטחון: יחידות, ארגונים שעסקו בשמירה והגנה על היישוב.

גם מייסדי אשקלון ו/או יקירי העיר אשר טבעו את חותמם בעשייתם הציבורית רבת השנים, לטובת תושבי העיר יזכו לרחוב על שמם, שנתיים לאחר פטירתם.

כעת, גם לשבתאי צור, יהיה רחוב על שמו והוא יחנך בסמוך לביתו,בשכונת שמשון (פרויקט בני ביתך).

קצת היסטוריה על האיש:

שבתאי צור (נולד ב-15 בפברואר 1951), שימש לתקופה קצרה כראש עיריית אשקלון ושגריר ישראל בגאורגיה לשעבר.

ממייסדי קונגרס יהודי גרוזיה.

צור נולד כשותא צוציאשוילי בשנת 1951 בואני (נפת ואני) שבגאורגיה הסובייטית (כיום גאורגיה).

הוא סיים את חוק לימודיו בשנת 1967, בעיר הולדתו. משם עבר ללמוד באוניברסיטת סנקט פטרבורג עד לשנת 1972, ועלה לארץ לאחר מכן יחד עם אשתו לאה.

בישראל התגורר באשקלון ועבד בבנק לאומי בעיר משך שנתיים מ-1979.

בתקופה זו הוא הכיר בין היתר את חברי תנועת "אשקלון בתנופה" - אלי דיין ובני וקנין וכיהן כחבר תנועת הליכוד. עם ניצחונה של התנועה נבחר גם צור למועצת העיר ושלט על מספר תיקים בכירים.

בין השנים 1985-1989 הוא כיהן כחבר מועצת העיר אשקלון, ולאחר מכן, משנת 1989 ועד לשנת 2002 כיהן כסגן ראש עירית אשקלון, בני וקנין ובהמשך לממלא מקומו.

ב-2003 צור מונה לראש העיר בפועל כאשר הוא נתמך בראשי הליכוד ובהם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון שהרבה לבקר בעיר. בשנת 2003 עזב וקנין את ראשות העיר לטובתיו"ר דירקטוריון בחברת פלאפון וצור מונה לראש העיר בפועל לתקופה של שלושה חודשים.

אולם, בבחירות באוקטובר 2003, הפסיד צור לטובת המועמד העצמאי רוני מהצרי, וכיהן כראש האופוזיציה במועצת העיר עד לשנת 2004, אז מונה לשגריר ישראל בגאורגיה וכיהן כשגריר במשך 4 שנים.

במקביל שימש צור כקונסול הכבוד של גאורגיה בישראל בין השנים 1998-2004 והיה יועץ ראש הממשלה בענייני גאורגיה והקווקז (1996-1998).

כיום צור הינו חבר מועצת העיר אשקלון ומשמש כמשנה לראש העיר איתמר שמעוני.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות