Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
פורים 2014 באשקלון: העדלאידע האינטראקטיבית הראשונה בישראל

פורים 2014 באשקלון: העדלאידע האינטראקטיבית הראשונה בישראל

תהלוכת העדלאידע החדשה באשקלון והראשונה מסוגה בארץ תתקיים ביום ראשון, בסימן הרשתות החברתיות ובמסלול חדש שיאפשר כמות גדולה יותר של משתתפים

במסיבת עיתונאים שקיים השבוע בלשכתו, הציג ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, את אירועי פורים שיתקיימו השנה ברחבי העיר במשך שלושה ימים של חגיגות.

בפתח הדברים התייחס ראש העיר לסיבה בגינה הועבר האירוע המרכזי מהמדרחוב לכיכר העירונית: "רציתי שאירועי פורים יתקיימו במדרחוב, אבל המשטרה לא אישרה זאת בשום אופן, בעקבות הניסיון המר של השנים הקודמות, ולכן נאלצנו במהירות לחשוב על מסלול חדש לתהלוכה ועל קיום המופעים במיקום אחר".

עם זאת, ראש העיר בישר כי היום השני לחגיגות פורים יתקיים במדרחוב, על מנת לפצות את הסוחרים במקום. "יהיו שם חגיגות לאורך כל היום לכל המשפחה, מופעי רחוב, ברייקדאנס ודוכנים".

לאחר-מכן, הציג ראש העיר בפני הנוכחים את אירועי פורים שיתפרשו על פני שלושה ימים- ב-15.3.14, ערב החג, תתקיים ה'עדלאלילה' שתכלול משאית לדים עם DJ ומוזיקה, שתנוע בכל רחבי העיר ותכניס את התושבים לאווירת החג. במוצאי שבת תיערך במתנ"ס 'תקוותנו' קריאת המגילה עם הפעלות לילדים בשיתוף הגרעין התורני. ביום ראשון, 16.3.14 תתקיים תהלוכת העדלאידע האינטראקטיבית הראשונה מסוגה בישראל בסימן הרשתות החברתיות וכאמור, ב-17.3.14, יימשכו חגיגות פורים במדרחוב.

"אני רוצה להודות לכל הגורמים, בהם חברי המועצה, משה אטיאס, יוסי כהו ואיתן קסנטיני שנרתמו להפוך את האירוע הראשון שאנו עושים ביחד לאירוע בלתי נשכח. הבאנו דברים חדשים לעיר כדי שהתושבים ירגישו שיש שינוי בחשיבה.

"ליום אחד אשקלון הופכת לרשת חברתית אחת גדולה. הטכנולוגיה שהפכה לחלק מחיינו תככב השנה במייצגי ענק של פייסבוק, וואצאפ, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב. כל תושב יוכל להתחבר למיצגים בזמן אמת ולהעלות תמונות וסטטוסים, מכל מקום. את התהלוכה ילווה מצעד ענק של תלמידים מכל בתי הספר בעיר, המתנ"סים, תנועות הנוער, כוחות הביטחון ואורחים", אמר שמעוני.

תהלוכת העדלאידע החדשה באשקלון תתקיים החל מהשעה 11:00 במתנ"ס 'נווה אילן' ותעבור ברחובות האריה ופקיעין עד רחוב אלי כהן, צומת רונסון (רחוב יצחק בן צבי) ובהמשך רחוב אלי כהן עד האיצטדיון העירוני (רחבת החנייה המערבית).

הרחובות שיהיו סגורים בעקבות התהלוכה הם: האריה, פקיעין, אלי כהן (ממדעים עד בית ספר רונסון). ייסגרו לסירוגין הרחובות: אורט, קיבוץ גלויות והגבורה.

בשעה 12:30, עם סיום התהלוכה, יתקיימו חגיגות בבמה המרכזית בכיכר העירונית (כיכר פאר) עם הופעת הלהקות המקומיות ומופע של אוריאל שי ממשתתפי 'כוכב נולד'. בשעה 14:00 יופיע כוכב הילדים יובל המבולבל ובשעה 15:00, יתקיים מופע לכל המשפחה של להקת 'אתניקס'.

בתוך כך, התייחס ראש העיר לסוגיית ההימורים הבלתי חוקיים המאפיינת את החג.

"אנחנו מבצעים בשיתוף משטרת אשקלון, מאבק בלתי מתפשר בתופעה זו. לא נאפשר דוכני מזל פיראטיים ולא ניתן לזה יד. כל מי שיתעסק בהימורים - יצטרך לקחת אחריות על מעשיו".

חבר המועצה, הממונה על האירועים, משה אטיאס, אמר במסיבת העיתונאים: "אירועי פורים השנה מאופיינים בהרבה יותר תוכן. הן בתהלוכה לא מדובר במיצגים בלבד אלא בהנעה של המשתתפים לפעולה, והן במופעים המרכזיים אליהם נוסף גם מופע לכל המשפחה של להקת 'אתניקס'. השנה, אירועי פורים באשקלון יהוו דוגמא לכל הערים בארץ. הצפי הוא לאלפי משתתפים. חשבנו מחוץ לקופסא ואני שמח שאיתן קסנטיני, חבר המועצה, עזר לנו ותרם לנו מהניסיון שלו".

חבר המועצה, איתן קסנטיני, שיבח גם הוא את הירתמות כל הגופים: "צריך לחשוב קדימה ולא להסתכל אחורה. בעלדאידע השנה אנחנו למעשה חושפים בפני ההורים את העולם שבו נמצאים הילדים שלהם. זאת תהיה העדלאידע מספר אחת בארץ".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות