Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-18.05.24 י' אייר ה'תשפ"ד
השוטרים הותקפו והחשוד לא הורשע. צילום אילוסטרציה.

ביה"מ ביטל את הרשעתו של תושב אשקלון שתקף ארבעה שוטרים באגרופים

שופטת בית משפט השלום באשקלון, דינה כהן, קבעה כי הרשעתו של תושב העיר, שתקף ארבעת השוטרים בהיותו שיכור, תבוטל משום שתפריע בשיקומו

בית משפט השלום באשקלון ביטל את הרשעתו של תושב העיר שתקף ארבעה שוטרים באגרופים בהיותו שיכור.

השופטת, דינה כהן, קבעה כי הרשעתו תפריע בשיקומו, אולם לא פטרה אותו מעונש והטילה עליו 140 שעות שירות לטובת הציבור במתנ"ס ופיצוי של 1,500 שקל לכל נתקף.

כהן: "הנאשם בעל מערכת ערכים נורמטיבית ושאיפות נורמטיביות. לנאשם מוטיבציה להתקדם ולהשתקם".

על פי כתב האישום המתוקן, בחודש פברואר השנה הוזעקו מתנדבי המשטרה לטפל בקטטה בחוף דלילה בעיר. עם הגיעם למקום, ניגש אחד המתנדבים להפריד בין הנאשם, שהיה שתוי, לבין מתקוטט אחר. "לאחר שהפריד בין השניים והזדהה כשוטר, הנאשם סירב להתלוות למתנדב ותקף אותו שלא כדין בכך שנתן לו אגרוף בפניו ובחזהו... וזאת כאשר המתנדב מילא את תפקידו".

שני מתנדבים נוספים שמיהרו למקום הותקפו גם הם באגרופים על ידי הנאשם. המתנדב הרביעי שהגיע אל הנאשם הודיע לו כי הוא עצור, וגם הוא חטף ממנו אגרופים. "השוטר עשה שימוש בכוח סביר על מנת לאזוק את הנאשם, אך הוא המשיך בהתנגדות למעצרו ובעט מספר פעמים בפלג גופו התחתון של המתנדב".

אחד השוטרים, על פי האישום, נזקק לטיפול רפואי. בית המשפט הרשיע את הנאשם בתקיפת השוטרים.

עורכת דינו של התוקף, יפעת סיל, ביקשה על סמך חוות הדעת של שירות המבחן לבטל את ההרשעה. לדבריה, התקיפה התרחשה תחת השפעת אלכוהול ולא היתה מכוונת לשוטרים. "הוא תקף את מי שבא לתקוף. לצורך העניין, זה היה שוטר, אבל זה יכול להיות כל אחד אחר".

הנאשם עצמו אמר כי הוא מצטער על שאירע והוסיף כי "יש לי טראומה מהמקרה הזה. אני בקושי יוצא מהבית, רק לעבודה".

נציגת המדינה נזעקה ואמרה כי בעבר כבר בוטלה הרשעה נגד הנאשם לטובת עבודות שירות וסירבה לבקשה, אולם השופטת כהן אמרה בהחלטתה כי הנאשם הביע חרטה ולקח אחריות על מעשיו. היא הוסיפה כי גם שירות המבחן התרשם כי העבירה היא חריגה בהתנהלותו הכללית.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות