Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
מסננים את המסתננים באשקלון. צילומים: אייל אסרף

נלחמים בתופעה

ראשון, החל משעות הבוקר המוקדמות, התקיימה פעילות משולבת של עיריית אשקלון, רשות האוכלוסין וההגירה ומשטרת אשקלון כנגד שוהים בלתי חוקיים באשקלון

 | 
מסננים את המסתננים באשקלון. צילומים: אייל אסרף
צפו בפעילות משולבת של עירית אשקלון, רשות האוכלוסין וההגירה ומשטרת אשקלון כנגד שוהים בלתי חוקיים

תופעת השוהים הבלתי חוקיים באשקלון לא מניחה את שלוותם של הגורמים הרלוונטים בעיר.

לאחר שהבאנו כאן ב"אשקלון ניוז" סיקורעל התגוגדדויות של עשרות פליטים מסודן בסמוך לבית הספר אומנויות ולאחר שפליט סודני ניסה לאנוס תלמידת בית הספר "אולפנה צביה", החליטו קברניטי העיר לצאת שוב, למיגור התופעה מקרבנו.

המבצע החל היום (ראשון) בשעות הבוקר המוקדמות,באזור קניון חוצות במקום בו מתרכזים השוהים הבלתי חוקיים מדי יום וממתנים למעסיקיהם.

במקוםהוצבה עמדה מאולתרת שאליה הגיעו מאות שוהים הבלתי חוקיים בסיוע של הפיקוח העירוני ומשטרת ישראל, בעמדה נבדקו תעודות הזיהוי של השוהים.

בתום תהליך הבדיקה הוצע לשוהים לקבל כרטיס טיסה ואלף יורו לחזור לארץ מוצאם.

כמו כן עיריית אשקלון החליטה על מקום שהייה חדש בסמוך לכלא אשקלון ובו יוכלו השוהים להמתין למעסיקים שלהם ובמטרה שהשהייה שלהם בעיר תהיה יותר מסודרת.

ראש העיר אשקלון בני וקנין: "החוק לצערי בידי המשטרה לא בידי העירייה . יחד עם זאת אננו רוצים להישאר בצד ולא לפתור הבעייה שקשה לפתרון. אנו מנסים בכלים המעטים לפתור את הבעיה . השוהים בעיר לא יכולים להיות מפוזרים ברחבי העיר . זה מטרד בעיקר שמדובר בבתי ספר ומקומות ציבוריים. אנו
נגדיר מקום ששם יהיו ונגביר סיורים למען בטחון הציבור. יש לי הצעה לתת סמכויות לראשי ערים להפעיל סמכויות כמו ליחידות ההגירה ולתת להם להקים יחידות משנה, אנו נעשה העבודה. בהמשך יהיו בעתיד מבצעים מסוג זה".

יורם שפר הממונה על איכות הסיבה בעיר ציין: "כתוצאה מלחץ ציבורי שנוצר ברשויות אנו צרכים למצוא להם מקומות הלנה חוקיים, כיום רובם לנים במקומות בליתי חוקיים והם גורמים לנזק בעיר. חשובשהשהייה שלהם לא תיפגע בשום ערך חברתי ותרבותי בעיר אשקלון.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות