Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-03.05.24 כ"ה ניסן ה'תשפ"ד
צילום אילסטורציה: http://www.flickr.com/photos/heatkernel

הרכבת נתקעה

פרוייקט הקמת מסילת הרכבת בין אשקלון לבאר שבע שוב נתקע הפעם בעקבות חילוקי דעות בין משרדי הממשלה בקשר להיקף הפרוייקט למרות שזה כבר אושר בממשלה

עוד מכשול בדרך להקמת מסילת הרכבת בין אשקלון לבאר שבע. בעקבות חילוקי דעות ומתיחות בממשלה בנושא חלוקת התקציבים מעקב משרד האוצר את הפרוייקט למרות שזה אושר כבר על-ידי הממשלהבמסגרת פיתוח התשתיות המסילתיות בישראל.

עלות פרוייקט המסילה הכפולה בין אשקלון לבאר שבע מוערכת בכ-2 מיליארד שקלים והוא צפוי לעבור גם דרך שדרות ונתיבות ובכך לקרב את ערי הפריפריה למרכז, לצמצם את זמני הנסיעות והדוחק בקווי האוטובוס בין הערים הנ"ל.

בין האוצר למשרד התחבורה מתקיים גםויכוח בקשר להיקף הפרוייקט כאשר באוצר רוצים לחסוך בעלויות ההקמה ולהסתפק במסילה אחת ברכבת ישראל טועניםכי אין היגיון בהנחת מסילה בודדת אשר תגביל את תנועת הרכבות לאורך הקו ותפגע בשירות העתידי לאחר הקמת עיר הבה"דיםבנגב.

גורמים במשרד האוצר מסרו בימים האחרונים את תגובתם בנושא לעיתון הכלכלי, "דה-מרקר" וטענו כי האוצר אינו מעכב שום פרויקט של הרכבת, וכי הוא נוהג בהתאם ל"תהליכים ברורים לאישורי פרויקטים, ולהסכם שנחתם עם הרכבת".בקשר לויכוחים על היקף הפרוייקט אמרו:"מטעמים שאינם ברורים, הגישה הרכבת בקשה לאישור מכרז למסילה כפולה, בעוד הסיכום הידוע מלפני שנה אשר אושר על ידי שני השרים היה של מסילה בודדת. לפיכך, לא יאושר מהלך העומד בניגוד לסיכום הכתוב".

צילום אילסטורציה: http://www.flickr.com/photos/heatkernel/

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות