Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-18.04.24 י' ניסן ה'תשפ"ד
הרב יצחק ברדא. ימתין לסיבוב השני.

מקובל על כולם

מסתמן: הרב יצחק ברדא, מייסד תנועת "אחדות ישראל", למועצת העיר אשקלון, שאמור היה להכריע במי יתמוך לראשות העיר, לא ינקוט עמדה בסיבוב הראשון

רוני מהצרי, מדבר לראשונה על יחסיו כיום עם הרב ברדא: "זה נכון שהיחסים ביננו הם לא כבעבר, אבל בשום אופן אין יחסי ברוגז".

הרב המקובל יצחק ברדא, ראש ישיבת "יצחק ירנן" בעיר, ומי שהיה לתומך נלהב ביותר של רוני מהצרי, בבחירות הקודמות, אמור היה לבשר ביום ראשון הקרוב, מיהו המועמד הראוי ביותר, אשר מפלגתו "אחדות ישראל" תחבור אליו.

ל"אשקלון ניוז" נודע, לפי ההערכה של מקורבים לרב,כי הרב ברדא לא ינחה איש מחסידיו לבחור במועמד כלשהו בסיבוב הראשון, אך השפעתו על הסיבוב השני תהיה כבדת משקל, אז יכריז באופן פומבי על ההתחברו עם אחד המועמדים שיגיעו לשלב הסופי.

הרב ברדא, איש ציורי, שופע פסוקים ואמרות שפר, הגיע לאשקלון מבני-ברק, שם הוא מחזיק גם כיום ישיבה יחד עם גיסו, הרב מאיר מזוז.

בשנים האחרונות העמיק ברדא את אחיזתו בדרום, רכש דירה באשקלון, כאשר במקביל, מעגל המעריצים שלו בעיר הולך ומתרחב בהדרגה.

הרב ברדא,אב לעשרה ילדים, מהלך באשקלון חבוש במגבעת ומעיל ליטאי, מגיע לאירועים, מנחם אבלים, קובע מזוזות בבתי עסק ובכלל, ההשפעה שלו על הסביבה המקומית היא מתחום המאגיה.

בכל מקום אליו מגיע הרב רצים לעברו התושבים, מנשקים את שתי ידיו ומבקשים ברכה. הרב ברדא, מטבעו, לא מאכזב איש.

בניגוד לרבנים פופולארים בארץ, ספונסרים של מועמדים אחרים, הרב ברדא הוא הניגוד המוחלט להם, הוא איש שטח.

בבחירות הקודמות שנערכו ב-2003, ליווה הרב ברדא את המועמד האנונימי רוני מהצרי באדיקות, הגיע איתו לכל תחנה ודרבן אנשים לצאת לקלפי ולבחור באיש שהסקרים נביאו לו באותה תקופה לא יותר מ-3%.

לא מעט עליות ומורדות ידעו היחסים שבין הרב ברדא לרוני מהצרי, יחסים אלה עלו על שרטון,בתקופה מאז בחירתו של מהצרי לתפקיד ראש העיר.

נדמה כי חתול שחור עבר בין השניים, שהכירו לפני כ-20 שנה וכיום ממעטיםלשוחח או להיפגש.

מהצרי, שמסרב בתוקף לשתף אחרים בקשר ליחסיו עם הרב ברדא, הסכים לראשונה לדבר על הניתוק הקיים בין השניים וסיפר ל"אשקלון ניוז": "היחסים ביני לבין הרב ברדא הם לא בגדר של ניתוק טוטאלי. זה נכון שהיחסים ביננוהם לא כבעבר, אבל בשום אופן אין יחסי ברוגז. אני מכיר את הרב ברדא למעלה מ-20 שנה, וההיכרות ביננו לא נבעה כתוצאה של מערכת בחירות".

על הסיכויים שהרב ברדא, ימצא לנכון להורות לחסידיו לתמוך בו לראשות העיר אמר מהצרי: "אני מקווה מאוד שזה מה שיהיה בסופו של דבר. מה גם שהאנשים שסובבים את הרב, אלו הם האנשים הקרובים אלי".

על האפשרות שהרב ברדא יחליטבסופו של דבר, להעניק את תמיכתו במועמד אחר ולא בו,אמר מהצרי: "אנילא רוצה לחשוב על סיטואציה כזו ולכן אני גם לא מעונין להגיב לשאלה הזו".

ברחוב האשקלוני, טרם עיכלו את אישיותו של הרב, רבים מהתושבים תמהים לדעת מה לרב יקר ולמערכת בחירות זולה, הרי לפי הדת: פוליטיקה אסורה מן התורה.

הרב ברדא מבחינתו, מסביר לא פעם, לכל תוהה, כי הוא לא עוסק בפוליטיקה וטוען כי הפעילות הנמרצת שלו במערכת הבחירות היא מצוות הלכה.

בשבועות האחרונים מסתבר כי לא רק רוני מהצרי, ממתין למוצא פיו של הרב ברדא,אלה גם לא מעט מתמודדים לכס ראש העיר, שכוססים ציפורנים ומקווים שכבוד הרב יעדיף אותם על פני האחרים.

מקורב לשניים, לרב ברדא ולראש העיר רוני מהצרי, סיפר השבוע ל"אשקלון ניוז", כי האפשרות שהרב יתגושש חזיתית עם רוני מהצרי היא אפסית.

"למרות המחלוקות בין השניים, לא נראה סביר שהרב ברדא, שבא לאשקלון בעקבות חברות רבת שנים עם רוני מהצרי, ינקוט עמדה וינחה את קהל מאמיניו לבחור באדם אחר לראשות העיר. לעניות דעתי, החברות בין השניים היא הרבה מעבר לפוליטיקה ובסופו של דבר הרב ברדא, יחליט שלא לתמוך באף אחד מהמועמדים בסיבוב הראשון ואת כובד משקלו הוא ישאיר לסיבוב השני, שם תהיה השפעתו מכרעת".

גם בקרב פעילי "אחדות ישראל" מפלגתו של הרב ברדא, סבורים כי הרב לא יפרסם בקרוב את תמיכתו במועמד כזה או אחר, ואת הקלףהמנצח שלהרב הוא יאלץ לשמורקרוב לחזה ולספר לכולם רק ביום שלאחר תוצאות הסיבוב הראשון.

לסיום, אם רציתם טעימה קטנה נוספת מכוחו האלקטוראלי של הרב ברדא, די אם תאמצו את מוחכם ותזכרו אודות הבחירות הקודמות, בעת בה הכריזו על עלייתו של רוני מהצרי לסיבוב השני, מיד הורה הרב ברדא, לכל חסידיו לאכול ולשתות כיד המלך.

כבר אז הוא ידעאת שעתיד להתרחש ומיהר לבשר לכולם: "רוני הוא כבר ראש העירייה, והסיבוב השני הוא רק בשביל הפרוטוקול".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות