Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
תושבים למען ניקיון החופים.

גולשים ומנקים

כ 30 תושבים הצטרפו ליוזמה של אתר האינטרנט "צלם ים" ופתחו בשישי האחרון בקמפיין "גולשים ומנקים" לניקיון הפסולת בחופי אשקלון

מצוידים בשקיות אשפה ונחישות, התייצבו גולשים, תושבים וחברים בחוף "גוטה" (ברנע), ביום שישי והחלו במסורת של מבצעי ניקיון שיימשכו מעתה והלאה ובכל יום שישי בהתאם למזג האוויר.

את היוזמה מובילאתר האינטרנט "צלם ים" (www.streamer.co.il), ששם לו למטרה לסרוק את כל חופי העיר ולרתום עבור כך את כל התושבים להגברת המודעות לאיכות הסביבה ולהידוק הקשר בינם ובין העיר בה אנו חיים.

לא נעים לראות את הים והחוף במצבם הנוכחי, מבעד לערימות הזבל, החופים שלנו מטונפים. הים שלנו שאמור למשוך אליו תיירים, דוחה אפילו את המקומיים. הליכה או ריצה על הים היא מסע צבאי מפרך, הסיכונים ההיגייניים מרובים והדייגים שולים בחכתם שרידי ניילונים ובקבוקים.

המודעות לאיכות הסביבה כוללת בתוכה את התרבות החברתית את האחווה והשלום הקיומי בין האחד לשני. המיזם הזה מפצה אותנו פעמיים ומשמש הוכחה ניצחת לאנשים איכותיים בחברה תוססת שבכוחה להשפיע ולשנות

ביום שישי ה-22.02.08 התוודענו לניסיון מוצלח של אותה היוזמה, ראשונית מסוגה, לניקיון חופי הרחצה. לקראת כלל המתנדבים והתושבים נתלה שלט גדול המורה על הפעילות במקום. בשעה היעודה (13:00) התקבצו עשרות מתנדבים להם חולקו שקיות וכפפות ידיים מגינות.
אנשים נוספים שעברו במקום לא יכלו להישאר אדישים למנקים והצטרפו למערך הניקיון.

בכוחות משולבים של כ-30 חברים נסרקה רצועת חוף של כ-700 מטרים (כמעט עד חוף הדתיים הישן) שהניבו סך כולל של כ-50 שקיות גדושות באשפה. עבודת הניקיון נלקחה בכל הרצינות האפשרית וכללה סריקה ופינוי של כל גורם ודבר שאינו טבעי ומזיק לאיזון האקולוגי הסביבתי.

אל תוך השקיות נאספו בקבוקים, שקיות, פלסטיקים, בדלי סיגריות, רשתות, בדים, זכוכיות וחלקי מתכת. חלקי עצים וענפים כבדים נגררו למרגלות הצוקים. המתנדבים ביקשו להימנע מנטישת האשפה על החוף, דבר שהיה יכול לשים את כל מאמציהם לשווא, לשם כך נידב אחד מהחברים את רכבו הפרטי לפינוי השקיות והעצמים הכבדים.

יוחאי בן-יעקב מסביר את החיוך על פניו: "מהלך העבודה היה באווירה טובה וחיובית ובנתה קשר אמיץ בין כל החברים. לאחר הניקיון הסתכלנו לאחור וראינו את שייחלנו לו הרבה מכל את הסיפוק האישי של כל אחד ואחת מהחברים היה ניתן לראות בברור - עיני כולם נצצו בהשתקפות החול הנקי."

תודות רבות מגיעות לכל אלו שנטלו חלק בניקיון ונרתמו למשימה, חברים נפלאים, חדורי אנרגיה ומוטיבציה שבזכותם היה ממצה ומהנה כאחד, ביניהם צ"יקו מעיין מביה"ס לגלישה וחניכיו, משרד איכות הסביבה והחופים של עריית אשקלון, ותושבי אשקלון.

אם בכוונתכם לעזור ולתמוך, ובמידה והבעיה הסביבתית מטרידה אתכם, אתם מוזמנים לקחת חלק בתושייה החברתית. ניקיון החופים ממשיך, הצטרפו למערך הניקיון ביום שישי הקרוב 29.02.08 (בהתאם לתנאי הים ומזג האוויר), בין השעות 13:00 עד 15:00, בחוף קבר השייח באשקלון.

פרטים נוספים ועדכונים יפורסמו באתר האינטרנט "צלם ים". היוזמה האישית היא של כל אחד בנפרד אך המטרה היא קולקטיבית למען כולם! למען עתיד ירוק, אויר צלול וים נקי.

צילום ועריכת וידאו באדיבות אתר "צלם-ים".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות